Japonské hotely obsluhované roboty

Čas čtení: 3 min.

Dvousettisícové rušné město Sasebo na japonském ostrově Kiusiu. Ráno v hotelu Henn-na – za pultem však není recepční unavená po noční směně, ale robot čekající na přijetí rezervace. Má zajímavou společnost, protože mezi jeho pracovní přátele patří androidka a robotický dinosaurus.

Obsluhující robot, pracovní robot

Sledovali jste film Modified Carbon? Tento doporučovaný seriál o robotech podle románu Richarda Morgana Altered Carbon představuje koncept, který možná inspiroval tvůrce japonského hotelu, jenž je předmětem tohoto textu. Robot Poe, vybavený umělou inteligencí, je majitelem a recepčním hotelu Raven vytvořeného po vzoru spisovatele Edgara Allana Poema. V roce 2384 se hlavní hrdina Takeshi Kovacs stal prvním hostem Poeova hotelu po padesáti letech. Je to trochu smutné, ale naštěstí se robotickému hotelu Henn-na daří lépe a rozhodně přitahuje zájem.

Hotel Henn-na je prvním hotelem na světě, který je provozován pomocí strojů. Na recepci nás přivítají vícejazyční roboti, kteří nám pomohou s přihlášením nebo odhlášením. V šatně se o naše zavazadla stará robotické rameno. Jakmile je návštěvník zaregistrován v systému rozpoznávání obličeje, není již třeba nosit klíč a obávat se jeho ztráty. Jedna z definic japonského slova “Henn” znamená “měnit se”, což podle tvůrců hotelu odráží závazek vyvíjet se a usilovat o mimořádné zážitky a pohodlí, které přesahují běžnou úroveň. Pojďme si společně prohlédnout tento úžasný podnik.

Po překročení hotelového prahu vás čeká příjemné přivítání. (Zdroj: https://www.rmf24.pl/nauka/news-hotel-obslugiwany-przez-roboty-takie-cuda-tylko-w-japonii,nId,1854509#crp_state=1)

Robotický hotel, ekologie a město budoucnosti

Automatizace a moderní technologie ve společnosti Henn-na dosáhly ještě dále. Klimatizační systém se solárními panely se vyznačuje vysokou energetickou účinností. Je navržen tak, aby rozdíl teplot byl menší než u běžných klimatizačních systémů, což zajišťuje příjemné podmínky v každém ročním období. Na rozdíl od modulových koupelen, které jsou běžné v mnoha japonských hotelech, jsou vana a toaleta instalovány odděleně. Toto uspořádání vytváří útulnou koupelnu pro odpočinek po cestě. To jsou však již poměrně akomodativní aktiva.

Roboti v hotelových recepcích jsou stále běžnější, zejména v Asii.

Přihlášení do hotelu je zcela v režii jednoho ze tří robotů na recepci. Uvedete své celé jméno a poté přidáte telefonní číslo a podpis na dotykové obrazovce. Zahraniční návštěvníci musí rovněž zaregistrovat svůj cestovní pas. Systém vytiskne naši rezidenční kartu, kartu s klíčem od pokoje a účet. Z recepce jdeme do pokoje, kde je před dveřmi skener obličeje. Párování výsledků skenování s pokojovou kartou pouze při prvním vstupu – poté můžeme dveře otevřít pouze pomocí skenu obličeje. Hoteliér, který nám v případě potřeby pomůže se zavazadly, je také humanoidní robot. Ostatní hotelové služby a standardní “tradiční” vybavení odpovídají tomu, na co jsou hosté zvyklí v luxusních hotelech po celém světě.

Za zmínku stojí, že zábavní park Huis Ten Bosch je součástí většího projektu. Byl otevřen v roce 1992 pod heslem “Eco-Friendly Future City” což znamená “Ekologicky šetrné město budoucnosti”. Park je vybaven mnoha ekologickými prvky, jako je systém recyklace odpadu a různá zařízení na úsporu vody a elektřiny, a dodnes se snaží chránit přírodní ekosystémy.

Automatizace hotelů a přední hotelové značky

Mnoho předních hotelových značek začalo využívat roboty ke zlepšení komfortu servisu hostů. To vedlo ke vzniku robotických hoteliérů, robotických komorníků a robotických recepčních. K čemu? Odpověď je jednoduchá. Všichni hoteliéři chtějí, aby si jejich hosté z návštěvy odnesli pozitivní vzpomínky. To znamená, že je větší šance, že se návštěvník vrátí a podělí se o svůj zážitek s ostatními. Hoteloví roboti představují konkurenční výhodu, protože jsou něčím, co není běžně k vidění, mohou ušetřit čas ostatním zaměstnancům a mohou pomoci s tím, čemu říkáme personalizovaný pobyt hostů. Jejich použití je ve skutečnosti téměř neomezené, protože omezujícími faktory jsou pouze představivost a náklady na realizaci řešení.

V roce 2014 nasadila společnost Aloft Hotels ve svém hotelu v Cupertinu (Kalifornie) robotického majordomusa A.L.O. Robot se může pohybovat po celém hotelu a překvapit hosty doručením čehokoli, co si v danou chvíli přejí. V roce 2016 je následovalo partnerství gigantů Hilton a IBM, kteří se spojili a vytvořili robota Connieho, obyvatele hotelu v McLeanu v americké Severní Virginii. Connie, pojmenovaná po zakladateli značky Hilton Conradovi, funguje jako skutečný concierge. Robot informuje hosty o zajímavostech v okolí, místech, kde se mohou najíst, a poskytuje obecné informace o hotelu. Díky použití superpočítače IBM Watson AI zvládá Connie tyto úkoly bezchybně a bez jakýchkoli lidských “horších dnů”, humoru nebo předsudků.

V budoucnu se pravděpodobně setkáme s robotickými službami.

V dalším hotelu EMC2 v Chicagu pracují dva roboti: Cleo a Leo. Humanoidi byli oblečeni do kabátů a vybaveni odznaky, aby působili velmi profesionálním dojmem, jsou asi 100 cm vysocí a působí pořádný dojem. Cleo a Leo nám přinesou ručník navíc, kartáček na zuby nebo objednanou svačinu. Obvykle pracují jako náhradníci, když nejsou k dispozici jejich kolegové z personálních služeb, takže pohroma v podobě nemocenské pro majitele EMC2 pravděpodobně nehrozí.

Jak hodnotíte tento článek na blogu?

Klikněte na hvězdičku a ohodnoťte!

Průměrné hodnocení 5 / 5. Počet hlasů 1

Zatím nejsou žádné hlasy! Buďte první, kdo ohodnotí tento článek.

Sdílet:

Picture of Mateusz Mróz

Mateusz Mróz

Snílek, milovník cestování a technologických inovací. Své nápady s Raspberry Pi a Arduinem by rád proměnil ve skutečnost. Je tvrdohlavý samouk - o pomoc požádá, až když mu dojdou pozice ve vyhledávačích. Věří, že se správným přístupem lze dosáhnout jakéhokoli cíle.

Viz více:

Napsat komentář

Vaše e-mailová adresa nebude zveřejněna. Vyžadované informace jsou označeny *

Z důvodu bezpečnosti je nutné používat službu reCAPTCHA společnosti Google, která podléhá zásadám ochrany osobních údajů a podmínkám používání společnosti Google. S těmito podmínkami souhlasím..