Podpora LCD displeje 2x16 s Arduino přes rozhraní I2C.

Arduino - LCD - I2C - Modul LM1602 založený na systému PCF8574 umožňuje připojení populárního LCD 2x16, 4x20 nebo 2x8 k libovolnému mikrokontroléru přes sběrnici I2C. Díky tomuto připojení namísto 6 linek (D4, D5, D6, D7, E, RS) použijeme pouze dvě. To ušetří cenné potenciální zákazníky Arduino Uno . Také nemusíme zapojovat potenciometr pro nastavení kontrastu, protože ten je již na desce. LM1602 nám dává kontrolu nad podsvícením displeje - můžeme jej kdykoli zapnout a vypnout pomocí příslušné funkce knihovny (LiquidCrystal I2C).

Pro tento projekt budete potřebovat:

Výše uvedenou knihovnu lze stáhnout z webových stránek: https://bitbucket.org/fmalpartida . Stažený soubor rozbalte a složku umístěte do adresáře LiquidCrystal Arduino libraries (libraries), který je ve výchozím nastavení ve složce Documents (výchozí cesta ve Windows 7 je C: / Users / username / Documents / Arduino / libraries).

Stažená knihovna má stejný název jako standardní knihovna zabudovaná do Arduina. Po instalaci v prostředí Arduino bude tedy viditelný pouze nový. Chcete-li se vrátit k výchozí verzi, měli byste v adresáři Documents / Arduino / libraries najít novou složku LiquidCrystal .

Po instalaci knihovny pomocí drátů připojte modul k Arduinu následujícím způsobem:

LCM1602 Arduino Uno
VCC 5 V
GND GND
SDA A4
SCL A5

Vložte následující kód do prostředí:

/*
* LCM1602 & Arduino Uno
* VCC - > 5 V
* GND - GND
* SCL -> A5
* SDA -> A4
*/

#include // standardní knihovna Arduino
#include // vložení stažené knihovny I2C pro LCD

LiquidCrystal_I2C lcd(0x27, 2, 1, 0, 4, 5, 6, 7, 3, POSITIVE); // Nastavení adresy čipu na 0x27

void setup()
{
lcd.begin(16,2); // Inicializace LCD 2x16

lcd.backlight(); // zapnutí osvětlení 
lcd.setCursor(0,0); // Poloha kurzoru 0,0 (první řádek, první sloupec)
lcd.print("Hello, world!");
delay(500);
lcd.setCursor(0,1); //Poloha kurzoru 0,0 (druhý řádek, první sloupec)
lcd.print("BOTLAND.com.pl");

}

void loop()
{
lcd.backlight(); // zapnutí osvětlení
delay(5000);
lcd.noBacklight(); // vypnutí podsvícení
   delay(5000);
}

Poté nahrajeme kód na tabuli a na našem displeji se objeví následující text:

s přepínáním podsvícení každých 5 sekund.

Knihovny používáme podobným způsobem jako knihovny zabudované do prostředí Arduino

  • lcd.setCursor (x, x) - nastaví kurzor na pozici uvedenou v závorkách
  • lcd.print ("xxxxx") - zobrazí text xxxxx na obrazovce
  • lcd.clear (); - vymaže obrazovku
  • dodatečně
    • lcd.backlight () - zapne podsvícení
    • lcd.noBacklight () - vypne podsvícení

Takto vytvoříte spojení Arduino - displej - I2C.

zveme vás ke spolupráci!