OBCHODNÍ PODMÍNKY INTERNETOVÉHO OBCHODU
botland.cz

Platí od 2024-09-16

Internetový obchod na adrese www.botland.cz provozuje společnost BOTLAND B. DERKACZ SP. K., se sídlem Gola, Gola 25A, 63-640 Bralin, Polsko, zapsaná v Národním registru podnikatelů vedeném Okresním soudem Poznaň - Nové Město a Wilda v Poznani, IX. hospodářské oddělení Národního soudního rejstříku pod číslem KRS (číslo v polském národním soudním rejstříku): 0000983968, DIČ: 6192023594, REGON (číslo v polském národním oficiálním registru subjektů národního hospodářství): 36218016, se základním kapitálem:  5.000,00 zlotých plně splacený, dále jen „prodávající“.

Prodávající určil elektronické kontaktní místo pro přímou komunikaci s orgány členských států, Komisí, Radou pro digitální služby: [email protected]. Stejné kontaktní místo může využít každý Zákazník pro přímou a rychlou komunikaci s Prodávajícím. Prodávajícího lze rovněž kontaktovat písemně na jeho adrese: Gola 25A, 63-640 Bralin, Polsko, prostřednictvím kontaktního formuláře na webových stránkách nebo telefonicky: +420 234 076 050 (pracovní doba zákaznického servisu: 9:00-16:00 v pracovní dny, poplatek jako za běžný telefonní hovor, dle tarifního balíčku poskytovatele služeb, který Zákazník využívá). Komunikace může probíhat v češtině nebo polštině.

§ 1 OBECNÁ USTANOVENÍ

  1. Stanoví se následující význam slov:

  1. PODMÍNKY - tento Řád,

  2. ZÁKAZNÍK - fyzická osoba, právnická osoba nebo organizační složka bez právní subjektivity s právní subjektivitou, která za podmínek těchto Pravidel učiní Objednávku v Internetovém obchodě,

  3. PODNIKATEL S PRÁVY SPOTŘEBITELE - fyzická osoba se statusem podnikatele, zapsaná v rejstříku ARES, která činí Objednávku v rámci své podnikatelské činnosti, avšak bez vztahu k profesionálnímu charakteru této činnosti. Tento status se vztahuje výhradně na zákazníky s místem dodání nebo sídlem v Polsku.

  4. SPOTŘEBITEL - zákazník, který je fyzickou osobou využívající Obchod pro účely, které přímo nesouvisejí s jeho podnikatelskou nebo profesní činností,

  5. ZBOŽÍ, VÝROBEK - movitá věc prezentovaná v Obchodě, na kterou se vztahuje kupní smlouva,

  6. PRODEJNÍ SMLOUVA - smlouva o prodeji Zboží ve smyslu občanského zákoníku uzavřená mezi Prodávajícím a Zákazníkem, který využívá Obchod,

  1. OBCHOD - internetová služba dostupná na adrese www.botland.cz, prostřednictvím které může zákazník zadat objednávku,

  2. OBJEDNÁVKA - projev vůle Zákazníka jednoznačně specifikující druh a množství Zboží, směřující přímo k uzavření Kupní smlouvy.

  3. PRODEJNÍ DOKLAD - vystavený ke každému Zboží prodávanému Obchodem a potvrzující nákup pro účely fakturace, např. ve formě faktury s DPH, e-paragonu nebo jiného fakturačního dokladu v souladu s platnými daňovými předpisy.

  4. VÝPRODEJ - dočasné snížení cen výrobků ze sortimentu Prodávajícího s parametry uvedenými v rámci obsahu výprodeje spolu s uvedením předchozí ceny a nejnižší ceny z období předcházejících 30 dnů před snížením ceny.

  5. AKCE - dočasné snížení cen jednotlivých výrobků ze sortimentu Obchodu s uvedenými parametry a dobou trvání.

  1. Předmětem obchodu je prodej výrobků, které jsou aktuálně v sortimentu, a umožnění zákazníkovi zadávat objednávky na nabízené výrobky prostřednictvím webových stránek. Využití této služby je možné po registraci a přihlášení Zákazníka v Obchodě nebo prostřednictvím správně vyplněného Objednávkového formuláře bez nutnosti přihlášení. Obchod umožňuje volné prohlížení sortimentu na svých produktových stránkách.

  2. Prodej probíhá prostřednictvím internetu mezi Objednatelem jako kupujícím a Prodávajícím.

  3. Každý Zákazník, který nakupuje produkty nabízené Obchodem, je povinen se seznámit s obsahem těchto Obchodních podmínek. 

  4. Pro zlepšení komunikace potenciálních i stávajících Zákazníků je vhodné využít nejprve informační záložky na webových stránkách Obchodu.

§ 2 TECHNICKÉ PODMÍNKY PRO ZADÁVÁNÍ OBJEDNÁVEK

  1. Technické požadavky nezbytné pro využívání služeb obchodu:

  1. připojení k internetu

  2. správně nakonfigurovaný prohlížeč,

  3. platný, aktivní a správně nakonfigurovaný e-mailový účet,

  4. povolené soubory cookie a Java Script

  5. program pro čtení souborů PDF.

  1. V případě, že Zákazník používá zařízení nebo software, které nesplňují výše uvedené technické požadavky, Prodávající neručí za správné fungování Obchodu a upozorňuje, že to může mít negativní dopad na kvalitu a průběh procesu zadávání Objednávek..

  2. Prodávající zaručuje, že všechny názory na Produkty nabízené v Obchodě pocházejí pouze od Zákazníků, kteří si daný Produkt zakoupili. Za tímto účelem Prodávající omezuje přístup k formuláři pro hodnocení a zpětnou vazbu k Produktu pouze na Zákazníky, kteří mají v rámci Obchodu aktivní zákaznický účet a na kterém byl nákup daného Produktu zaznamenán v historii objednávek. Zákazníci, kteří zakoupili Produkt bez registrace, mají rovněž přístup k hodnotícímu formuláři. Tito Zákazníci obdrží v rámci e-mailu s potvrzením Objednávky zvláštní odkaz, který jim umožní přístup k formuláři zpětné vazby a hodnocení daného Produktu.

  3. Obchod v rámci své činnosti nepoužívá automatizované rozhodování pro potřeby prodávajícího. Relativně může Obchod využívat profilování pro účely přímého marketingu, ale rozhodnutí učiněná na jeho základě Prodávajícím se netýkají uzavření či odmítnutí smlouvy nebo možnosti využití elektronických služeb. Důsledkem použití profilování může být například poskytnutí slevy, zaslání slevového kódu, zaslání nabídky produktů, které mohou odpovídat zájmům nebo preferencím dané osoby, nebo nabídka lepších podmínek oproti standardní nabídce. Navzdory profilování je na svobodném rozhodnutí osoby, zda chce využít takto získanou slevu nebo lepší podmínky a provést nákup.

  4. Zákazník se může přihlásit k odběru newsletteru obchodu, tj. cyklickému zasílání informací o produktech a službách prodávajícího dostupných v obchodě. Za účelem přihlášení k odběru newsletteru zákazník zadá svou e-mailovou adresu do formuláře pro zasílání newsletteru na webových stránkách obchodu a současně potvrdí souhlas se zpracováním svých osobních údajů za tímto účelem a se zasíláním propagačního obsahu na uvedenou e-mailovou adresu. Z odběru newsletteru je možné se kdykoli odhlásit, k čemuž je zákazník vyzván zasláním odhlašovacího prohlášení prostřednictvím e-mailu obchodu: [email protected] nebo výběrem odhlašovacího odkazu v e-mailu doručeném s newsletterem.

§3 BEZPEČNOST OBSAHU

  1. Zákazníkům je zakázáno poskytovat obsah, který je nezákonné povahy nebo jinak není v souladu s těmito podmínkami. Za takový obsah se mimo jiné považuje obsahy, které:

  1. neodpovídají předmětu Obchodu - příspěvky by se měly týkat obsahu Obchodu, tj. otázek souvisejících s nabízenými produkty a jejich použitím;

  2. se týkají technických problémů souvisejících s fungováním obchodu - technické problémy by měli zákazníci hlásit elektronicky na e-mailovou adresu Obchodu;

  3. obsahují odkazy vedoucí na jiné stránky nebo soubory;

  4. slouží k provádění neoprávněných reklamních, propagačních nebo marketingových aktivit, zejména prostřednictvím umisťování reklam, prodeje a propagace výrobků, služeb, projektů nebo sbírek.

  5. zapojují se do jakékoli činnosti zakázané zákonem, jako je pokus o podvod nebo oklamání jiných Zákazníků;

  6. podněcují nebo obhajují násilí vůči jakýmkoli živým bytostem, včetně zvířat;

  7. propagují fašistické nebo jiné totalitní státní zřízení;

  8. podněcují nebo propagují nenávist nebo nebezpečné chování nebo

  9. hanobí nebo uráží, nebo jakýmkoli způsobem porušuje blaho třetí strany;

  10. obsahují nadávky nebo jiné urážlivé výrazy;

  11. jinak porušují platné právní předpisy nebo dobré mravy.

  1. V případě porušení výše uvedených pokynů si Prodejce vyhrazuje právo takový obsah upravit a odstranit, aniž by o tom informoval odesílající stranu. Zveřejnění výše uvedeného obsahu v obchodě bude mít za následek důsledky stanovené v těchto obchodních podmínkách, včetně dokonce odstranění účtu z obchodu nebo znemožnění nákupů v něm. 

  2. Zákazník, který se domnívá, že jakýkoli obsah v Obchodě je nezákonný nebo porušuje Obchodní podmínky, může o tom zaslat Prodávajícímu zprávu. Takové hlášení by mělo být zasláno elektronicky na adresu uvedenou v úvodu Podmínek a mělo by obsahovat označení konkrétního obsahu, argumenty pro jeho odstranění a údaje o žadateli umožňující jeho identifikaci. Na anonymní odvolání nebude brán ohled.  

  3. Žádosti budou zpracovány do 14 dnů od jejich obdržení. Předkladatel obdrží potvrzení o přijetí oznámení. Prodávající oznámí své rozhodnutí zákazníkovi e-mailem nebo písemně.

  4. Prodávající může rozhodnout o odstranění obsahu nebo o jeho ponechání v Obchodě.

  5. Strany se mohou proti rozhodnutí prodávajícího odvolat do 14 dnů od obdržení důvodů pro jeho zrušení. Rozhodnutí o odvolání je definitivní.

§ 4 REGISTRACE

  1. Registrace v Obchodě je bezplatná a nepovinná. 

  2. Registrace v Obchodě se provádí na základě správně vyplněného registračního formuláře, ve kterém Zákazník uvede nezbytné identifikační údaje (jméno, příjmení), e-mailovou adresu a heslo; přijatých platných Podmínek Obchodu a prohlášení o souhlasu se zpracováním osobních údajů v rozsahu nezbytném pro řádné plnění Objednávek Zákazníka. Účet lze zaregistrovat také odškrtnutím příslušného políčka v procesu zadávání Objednávky. Na e-mailovou adresu Zákazníka uvedenou v registračním formuláři bude zaslána zpráva potvrzující vytvoření účtu. Po obdržení e-mailu potvrzujícího registraci je smlouva o účtu mezi Zákazníkem a Prodávajícím uzavřena.

  3. Po registraci do Obchodu se přihlášení provádí pomocí údajů uvedených v registračním formuláři nebo změněných na základě následné žádosti Zákazníka.

  4. Pro vymazání účtu zákazníka z obchodu (ukončení smlouvy) je třeba zaslat e-mailovou zprávu s žádostí o vymazání účtu na e-mailovou adresu: [email protected] s identifikačními údaji Zákazníka aktuálně registrovaného v Obchodě. Výše uvedené se nevztahuje na situace, kdy Prodávající vyřizuje Objednávku zadanou Zákazníkem. V takovém případě nastává účinek ukončení smlouvy splněním předmětné Objednávky.

  5. Prodejce v Obchodě umožňuje zadávat Objednávky bez nutnosti registrace a přihlášení v Obchodě. Za tímto účelem je Zákazník povinen vždy v průběhu procesu zadávání Objednávky vyplnit elektronický formulář zadáním údajů požadovaných Obchodem, které jsou nezbytné pro identifikaci Zákazníka a pro uzavření a plnění Kupní smlouvy (zejména: jméno a příjmení, adresa elektronické pošty (e-mail), telefonní číslo a doručovací adresa). Zákazník je povinen akceptovat aktuální Obchodní podmínky spolu s prohlášením o souhlasu se zpracováním osobních údajů pro účely Objednávky. Neprovedení registrace v Obchodě znamená, že Zákazník nemá zákaznický účet, který umožňuje přístup k automatickému sledování Objednávky.

§ 5 OBJEDNÁVKY

  1. Informace o dostupném sortimentu v Obchodě představují pouze pozvání k uzavření smlouvy.

  2. Zákazník podáním Objednávky vyzývá k uzavření smlouvy o prodeji objednaných výrobků v Obchodě. Proces objednání Produktu začíná potvrzením vlastností ustanovení prostřednictvím stránky produktu. Zákazník je informován o předpokládané době realizace Objednávky, dostupnosti Produktu, ceně a způsobech platby, jakož i o možných variantách doručení. Pro doručení Produktu je Zákazník povinen uvést své adresní údaje nebo je v případě předchozí registrace účtu ověřit. Před odesláním objednávky (pomocí tlačítka „Objednat a zaplatit“) Zákazník potvrzuje, že se seznámil s těmito Obchodními podmínkami, spolu se souhlasem se zpracováním osobních údajů pro účely Objednávky.

  3. Potvrzení o přijetí Objednávky zaslané Prodávajícím prostřednictvím Obchodu na e-mailovou adresu uvedenou Zákazníkem představuje prohlášení o přijetí výše uvedené výzvy. Pokud Zákazník před potvrzením Objednávky (tlačítko „Objednat a zaplatit“) ukončí využívání předmětné služby a opustí Obchod, smlouva nebude uzavřena.

  4. Zákazník, který nakupuje jako podnikatel, musí při zadávání objednávky uvést DIČ, jinak se předpokládá, že nakupuje jako Spotřebitel.

  5. Posouzení, zda má Zákazník, který je podnikatelem zapsaným v rejstříku ARES, status Podnikatele s právy spotřebitele, provádí Prodávající v každém jednotlivém případě a na základě případných prohlášení Zákazníka učiněných v průběhu Objednávání Produktů. Toto posouzení se nevztahuje na Zákazníky se statusem podnikatele se sídlem v zahraničí, neboť ti nebudou mít status Podnikatele s právy Spotřebitele v souladu se zákonem.

  6. Při zadávání Objednávky je Zákazník povinen vybrat z nabídky Obchodu: objednané produkty, způsob doručení, způsob platby a uvést adresu pro doručení. Výběr se provádí: výběrem produktu a jeho přidáním do košíku. 

  7. Zákazník si může vybrat neomezený počet produktů pro Objednávku z množství daného Produktu, které je k dispozici pro Objednávku, a při přechodu do Košíku obdrží přehled vybraných Produktů. Pokud je množství Produktů omezeno, Prodávající tuto informaci uvede na stránce produktu.

  8. V případě, že Produkty, na které se vztahuje Objednávka, nejsou na skladě obchodu, u dodavatelů obchodu nebo z jiných důvodů k dispozici a není možné Objednávku Zákazníka vyřídit, Prodávající o této skutečnosti informuje Zákazníka nejpozději do 14 (čtrnácti) dnů, počítáno ode dne podání Objednávky. V takovém případě má Zákazník právo se rozhodnout, zda souhlasí se splněním Objednávky ve lhůtě navržené Prodávajícím, nebo zda od smlouvy odstoupí. Pokud není možné část Objednávky provést výše uvedeným způsobem, je Zákazník informován o stavu Objednávky a rozhodne o způsobu jejího provedení. Zákazník má možnost volby mezi: 

  1. částečným plněním - volba této možnosti má za následek, že Zákazník splní Objednávku týkající se pouze dostupných Produktů;

  2. zrušení celé Objednávky (odstoupení od smlouvy);

  3. výměnu za jiný Výrobek (za doplatek nebo vrácení rozdílu v ceně).

  1. V případě odstoupení od smlouvy vrátí Prodejce Zákazníkovi částku zaplacenou jako cenu nebo její část v případě odstoupení pouze od části Objednávky. Oznámení bude zasláno na e-mailovou adresu uvedenou Zákazníkem v Objednávce nebo registračním formuláři. Pokud do 7 (sedmi) dnů od oznámení nedojde k žádnému rozhodnutí, může být Objednávka zrušena pro část Produktů, které nejsou k dispozici.

  2. Uživatel zaručuje, že údaje, které poskytuje nebo zveřejňuje v obchodě, jsou správné a aktuální. Prodávající nenese odpovědnost za nesprávné údaje poskytnuté Uživatelem, které mají za následek nemožnost dokončení Objednávky. 

§6 DIGITÁLNÍ OBSAH

  1. Prodávající v rámci své nabídky uvedené v Obchodě nabízí možnost nákupu digitálního materiálu, mimo jiné v podobě elektronických knih a jiných médií, která nejsou uložena na fyzickém nosiči.

  2. Nákup přístupu k digitálnímu obsahu z nabídky uvedené v Obchodě se provádí stejným způsobem jako u ostatních Produktů, tj. zákazník si vybere obsah, o který má zájem, a přidá jej do nákupního košíku k platbě. 

  3. Před podáním objednávky Zákazník zaškrtnutím příslušného políčka v nákupním formuláři prohlašuje, že bere na vědomí a souhlasí s tím, že ztratil právo odstoupit od kupní smlouvy z důvodu dodání digitálního obsahu, který není zaznamenán na fyzickém nosiči.

  4. Prodávající je povinen dodat digitální službu ihned po uzavření smlouvy, pokud se strany nedohodnou na jiných podmínkách. K dodání elektronického obsahu dochází bezprostředně po připsání platby na účet Prodávajícího elektronickou cestou, a to zasláním předmětného obsahu Zákazníkovi e-mailem na adresu uvedenou v objednávkovém formuláři, a to jako přílohy nebo ve formě odkazu umožňujícího jeho stažení.

  5. Pokud Prodejce neposkytne digitální službu ihned po uzavření smlouvy nebo v dohodnuté lhůtě, má Zákazník, který je spotřebitelem, právo vyzvat Prodejce ke splnění plnění a následně odstoupit od smlouvy. Takovou výzvu je třeba zaslat e-mailem na adresu prodávajícího uvedenou v úvodu těchto obchodních podmínek. Zákazník, který je spotřebitelem, může od smlouvy odstoupit i bez výzvy poté, co obdrží od Prodávajícího informaci o nemožnosti dodržet termín dodání, pokud si termín dodání digitálního obsahu předem vyhradil jako důležitý.

  6. Pro digitální obsah, který má být dodán na fyzickém nosiči (např. CD/DVD, paměťová karta, disk atd.), platí standardní postup pro odstoupení od smlouvy popsaný v těchto smluvních podmínkách.

§ 7 CENA VÝROBKU A FORMY PLATBY

  1. Cena uvedená u každého Výrobku je závazná v okamžiku podání Objednávky Zákazníkem. Ceny Zboží uvedené na webových stránkách Obchodu jsou uvedeny včetně DPH (pokud je DPH účtována vzhledem k místu dodání Zboží) a nezahrnují náklady na doručení. Cena může zahrnovat individuálně vypočtenou slevu nebo rabat poskytnutý Zákazníkovi automatizovaným způsobem - tato informace je uvedena v přehledu Objednávky. Čisté i hrubé ceny jsou uvedeny na stránkách produktu.

  2. Dodání zboží se provádí v následujících variantách nabízených v Obchodě:

  1. Kurýrní společnost,

  2. Provozovatel poštovních služeb,

  3. Odběr na odběrném místě,

  4. Použití přepravních palet,

  5. Prostřednictvím strojů na vyzvedávání zásilek.

Aktuální seznam dostupných způsobů doručení naleznete na webových stránkách Obchodu na adrese: https://botland.cz/content/1-zasobovani.

Informace o nákladech na doručení jsou k dispozici v procesu objednávání před odesláním Objednávky. 

  1. Náklady na dopravu budou zahrnuty do cen Výrobků v závislosti na objednaném zboží a způsobu doručení, který si zákazník zvolí při zadávání Objednávky.  

  2. Prodávající poskytuje zákazníkovi následující způsoby platby za Produkty:

  1. Tradiční převod na bankovní účet prodávajícího,

  1. Elektronické platby a platby platební kartou prostřednictvím platební brány dle vlastního výběru - aktuální seznam dostupných platebních bran spolu s jejich poskytovateli je k dispozici na tomto odkazu: https://botland.cz/content/1-zasobovani.

  1. Splátkové platby prostřednictvím platební brány, jejíž seznam je k dispozici na tomto odkazu:
    https://botland.cz/content/1-zasobovani
    Prodejce není nijak spojen se zpracovatelem plateb a neposkytuje žádné služby zprostředkování plateb, ale pouze využívá služeb poskytovaných výše uvedeným subjektem na základě smlouvy s ním uzavřené.

  1. Platba na dobírku, kartou nebo v hotovosti v závislosti na vybavení kurýra, který zásilku doručuje.

  2. S odloženým termínem splatnosti - po individuální dohodě před objednáním.

  1. U některých jazykových verzí webových stránek Obchodu jsou k dispozici platby v eurech, které se provádějí výhradně klasickým bankovním převodem na bankovní účet, elektronickou platbou a platbou platební kartou prostřednictvím platební brány nebo s odloženou platbou - na základě individuální dohody. U zahraničních dodávek Obchod neumožňuje platbu na dobírku.

  2. Pokud je učiněna Objednávka a je zvolena jiná možnost platby než dobírka a platba za tuto Objednávku není připsána do 3 (tří) dnů, Objednávka se ruší. Není-li platba připsána 24 (dvacet čtyři) hodin po provedení Objednávky, obdrží Zákazník na e-mailovou adresu uvedenou k provedení platby upomínku.

  3. Objednávka bude odeslána v době uvedené v potvrzení objednávky a předem akceptované zákazníkem, nejpozději však do 30 (třiceti) dnů od uzavření smlouvy, pokud se strany nedohodnou jinak. Obchod uvádí předpokládanou dobu odeslání Objednávky na stránce produktu.

  4. V případě některých Produktů nebo při dosažení určité hodnoty Objednávky nese náklady na dodání Prodávající, o čemž je Zákazník informován vždy před podáním Objednávky. Podrobné informace v tomto ohledu naleznete pod následujícím odkazem: https://botland.cz/content/1-zasobovani.

  5. Prodávající může v rámci Obchodu vyhlásit propagační akce na Výrobky. Pokud pak má Zákazník slevový kupón, může jej - v rámci platné akce - využít zadáním slevového kódu po přechodu do nákupního košíku a kliknutí na tlačítko „Přidat“. Systém Obchodu po ověření slevového kódu jej zohlední při vypořádání Objednávky, což se automaticky projeví změnou ceny Objednávky nebo přidáním dalších možností slevy v závislosti na typu slevového kupónu.

§ 8 REKLAMACE

  1. Prodávající je povinen dodat Produkt v souladu se smlouvou a bez vad a řádně provést sjednané služby..

  2. Prodejce stanoví, že předmětem reklamace nejsou provozní části prodávaného výrobku, tj. části, jejichž opotřebení je důsledkem běžného a návodu odpovídajícího používání výrobku. Mezi takové díly patří zejména trysky 3D tiskáren a další díly, u kterých výrobce Výrobku uvádí, že podléhají pravidelné výměně uživatelem v rámci běžného provozu. 

  3. Pokud se u dodaného zboží vyskytnou vady, může Zákazník podle své volby uplatnit svá práva ze záruky, pokud mu byla záruka poskytnuta, a práva ze záruky u Prodávajícího. Záruční práva a práva ze záruky jsou na sobě nezávislá.

  4. Prodávající odpovídá za nesoulad zboží se smlouvou existující v době dodání a projevený do dvou let od tohoto okamžiku, pokud doba použitelnosti výrobku stanovená prodávajícím, jeho právními předchůdci nebo osobami jednajícími jejich jménem není delší. Přitom se má za to, že jakýkoli nesoulad zboží se smlouvou, který vyšel najevo před uplynutím dvou let od dodání Výrobku, existoval již v době dodání, ledaže se prokáže opak nebo že domněnku nelze uvést v soulad s povahou zboží nebo povahou nesouladu zboží se smlouvou.

  5. U smluv uzavřených se Spotřebiteli a Podnikateli s právy spotřebitele nese Prodávající záruční a/nebo smluvní odpovědnost za poskytnuté služby. Ve vztahu k Zákazníkovi s jiným postavením je to vyloučeno.

  6. Produkt je ve shodě se smlouvou, pokud jsou ve shodě se smlouvou zejména jeho:

  1. Vlastnosti, jako jsou popis, druh, množství, kvalita, úplnost a funkčnost;

  2. Vhodnost k určitému účelu, ke kterému je Zákazníkovi potřeba, o kterém zákazník informoval prodávajícího nejpozději v okamžiku uzavření smlouvy a který prodávající akceptoval.

  3. Vhodnost a použitelnost k účelům, ke kterým se obvykle používá Produkt tohoto druhu, s přihlédnutím k platným právním předpisům, technickým normám nebo dobrým praktikám;

  4. Množství a vlastnosti, včetně trvanlivosti a bezpečnosti, které jsou typické pro Produkt tohoto druhu a které může zákazník rozumně očekávat s ohledem na povahu Produktu;

  5. Způsob dodání spolu s balením, příslušenstvím a instrukcemi, jejichž dodání může Zákazník rozumně očekávat;

  6. Kvalita, která musí odpovídat stejné kvalitě jako vzorek nebo model, které Prodávající poskytl Zákazníkovi před uzavřením smlouvy, a odpovídat popisu takového vzorku nebo modelu.

  1. V případě zjištění vadnosti dodaného produktu nebo poskytnutých služeb může Zákazník podat reklamaci a informovat Prodávajícího o zjištěných nesrovnalostech a zdokumentovat nesrovnalosti za účelem ověření výhrad. Reklamaci lze podat elektronicky na [email protected], písemně na adresu prodávajícího nebo využít elektronický formulář nacházející se na webové stránce v sekci „vrácení zboží a reklamace“.

  2. Prodávající se zavazuje vyřídit reklamaci do 14 dnů ode dne jejího podání a informovat zákazníka o rozhodnutí a dalším postupu písemně nebo prostřednictvím e-mailu na e-mailovou adresu uvedenou v reklamačním oznámení, nebo na jiném trvalém nosiči.

  3. V případě nesouladu Produktu se smlouvou může Zákazník požadovat jeho opravu nebo výměnu. Prodávající může vyměnit zboží, pokud Zákazník požádal o jeho opravu, nebo opravit ho, pokud Zákazník požádal o jeho výměnu, pouze pokud zajištění souladu zboží se smlouvou původně zvoleným způsobem Zákazníkem je nemožné nebo by vyžadovalo nadměrné náklady. Pokud je oprava a výměna nemožná nebo by vyžadovala nadměrné náklady pro podnikatele, může odmítnout uvést zboží do souladu se smlouvou. V takovém případě může Zákazník podat prohlášení o snížení ceny nebo odstoupení od smlouvy. Při posuzování nadměrných nákladů pro prodávajícího se berou v úvahu všechny okolnosti případu, zejména význam nesouladu Produktu se smlouvou, hodnota Produktu v souladu se smlouvou a nadměrné nepříjemnosti pro zákazníka vzniklé v důsledku změny způsobu uvedení Produktu do souladu se smlouvou.

  4. Zákazník může podat prohlášení o snížení ceny nebo odstoupení od smlouvy, pokud je Produkt v rozporu se smlouvou, pouze pokud:

  • Prodávající odmítl uvést Produkt do souladu se smlouvou;

  • Prodávající neuvedl Produkt do souladu se smlouvou;

  • nesoulad Produktu se smlouvou přetrvává, přestože se prodávající pokusil Produkt uvést do souladu se smlouvou;

  • nesoulad Produktu se smlouvou je natolik závažný, že odůvodňuje okamžité snížení ceny nebo odstoupení od smlouvy;

  • ze sdělení Prodávajícího nebo z okolností jednoznačně vyplývá, že neuvede Produkt do souladu se smlouvou v přiměřené době nebo bez nadměrných nepříjemností pro Zákazníka.

  1. Snížená cena musí být v takovém poměru k ceně vyplývající ze smlouvy, v jakém je hodnota Zboží nesouladného se smlouvou k hodnotě Zboží v souladu se smlouvou. Prodávající vrátí částky dlužné v důsledku využití práva na snížení ceny bezodkladně, nejpozději do 14 dnů ode dne obdržení prohlášení Zákazníka o snížení ceny.

  2. Zákazník nemůže odstoupit od smlouvy, pokud je nesoulad zboží se smlouvou nepodstatný. Domnívá se, že nesoulad zboží se smlouvou je podstatný.

  3. Prodávající je povinen provést opravu nebo výměnu v přiměřené lhůtě od okamžiku, kdy byl Zákazníkem informován o nesouladu se smlouvou, a to bez zbytečných obtíží pro Zákazníka, s přihlédnutím ke specifické povaze zboží a účelu, pro který jej Zákazník zakoupil. Náklady na opravu nebo výměnu, zahrnující zejména náklady na poštovné, přepravu, práce a materiál, nese prodávající. Zákazník je povinen zpřístupnit Prodávajícímu výrobek, který má být opraven nebo vyměněn. Prodávající je povinen na své náklady zboží od Zákazníka odebrat, a pokud bylo zboží smontováno předtím, než se neshoda projevila, je Prodávající povinen zboží po opravě nebo výměně demontovat a znovu smontovat nebo tyto činnosti nechat provést na své náklady. Prodávající nepřijímá zásilky zaslané zpět na dobírku. V některých případech není nutné zasílat reklamovaný výrobek a Prodávající se může omezit na prohlídku fotografií poskytnutých Zákazníkem, o čemž bude Zákazníka po obdržení reklamace informovat.

  4. Zákazník není povinen platit za pouhé používání zboží, které je následně vyměněno.

  5. Pokud se nesoulad týká pouze některého zboží dodaného na základě smlouvy, může odstoupit od smlouvy pouze ve vztahu k tomuto zboží a také ve vztahu k jinému zboží zakoupenému Zákazníkem společně s nevyhovujícím zbožím, pokud nelze rozumně očekávat, že Zákazník bude souhlasit s ponecháním pouze vyhovujícího zboží.

  6. V případě odstoupení od smlouvy je Zákazník povinen neprodleně vrátit zboží Prodávajícímu na jeho náklady. Prodávající vrátí zákazníkovi cenu neprodleně, nejpozději do 14 dnů ode dne převzetí zboží nebo dokladu o jeho vrácení, a to stejným způsobem platby, kterou použil Zákazník, pokud se Zákazník výslovně nedohodl na jiném způsobu vrácení, který pro něj nebude znamenat žádné náklady.

  7. V případě sporu mezi Prodávajícím a Zákazníkem ohledně oprávněnosti odmítnutí přijetí reklamace má Zákazník jako Spotřebitel právo využít mimosoudních způsobů vyřizování reklamací a uplatňování nároků. Zákazník může využít mediaci nebo smírčí soud, a to tak, že orgánu, u kterého bude řízení probíhat, poskytne příslušný formulář - žádost o mediaci nebo žádost o projednání věci před smírčím soudem. Seznam vzorových institucí s kontaktními údaji je k dispozici na adrese www.uokik.gov.pl. Kromě toho má Spotřebitel na adrese http://ec.europa.eu/consumers/odr přístup k elektronickému řešení spotřebitelských sporů prostřednictvím online platformy EU (platforma ODR). Obchodník s právy spotřebitele takové právo nemá.

§ 9 PRÁVO NA ODSTOUPENÍ OD SMLOUVY

  1. Zákazník, který je Spotřebitelem nebo Podnikatelem s právy spotřebitele, může od smlouvy odstoupit bez udání důvodu do 30 dnů ode dne doručení. Následně by měl učinit prohlášení o odstoupení od smlouvy a vrátit zboží Prodávajícímu. K podání prohlášení o odstoupení od smlouvy může využít formulář pro odstoupení od smlouvy, který je k dispozici na internetových stránkách obchodu: https://botland.reklamator.com.pl/issue/register/xvzTAy/cz. Lhůta se považuje za dodrženou, pokud spotřebitel zašle své prohlášení o odstoupení od smlouvy písemně na adresu Obchodu nebo elektronicky na e-mail: [email protected], nebo použije k tomuto účelu připravený formulář, a to nejpozději v poslední den 30denní lhůty. Prodávající po obdržení elektronického prohlášení o odstoupení od smlouvy na výše uvedenou e-mailovou adresu neprodleně potvrdí jeho přijetí zasláním informace na e-mailovou adresu odstoupivšího. Prohlášení o odstoupení od smlouvy podané po uplynutí výše uvedené lhůty nemá právní účinky.

  2. Zboží by mělo být vráceno v nezměněném a kompletním stavu, beze stop používání, pokud změna nebyla nutná v rámci běžného hospodaření, tj. Spotřebitel nebo Podnikatel s právy spotřebitele by měl se Zbožím nakládat s ohledem na jeho případné následné vrácení. Odpovídá za snížení hodnoty Zboží, které vzniklo v důsledku užívání Zboží nad rámec toho, co je nezbytné ke zjištění charakteru, vlastností a funkčnosti Zboží. Pokud je vrácené Zboží nekompletní nebo nese stopy používání přesahující rámec obvyklého hospodaření s věcí, vyhrazuje si Prodávající právo odmítnout převzetí zásilky nebo snížit vrácenou částku o ekvivalent poškozeného zboží, a to dle rozhodnutí Prodávajícího.

  3. Právo Spotřebitele nebo Podnikatele na odstoupení od smlouvy se neuplatní, pokud je předmětem Objednávky mimo jiné smlouva:

  • o poskytování služeb, za které je spotřebitel povinen zaplatit cenu, pokud podnikatel službu plně splnil s výslovným a předběžným souhlasem spotřebitele, který byl před zahájením poskytování informován o tom, že po splnění služby podnikatelem ztratí právo odstoupit od smlouvy, a toto vzal na vědomí;

  • v níž je předmětem plnění zboží, které není prefabrikované, vyrobené podle specifikací spotřebitele nebo sloužící k uspokojení jeho individuálních potřeb;

  • v níž je předmětem plnění zboží dodávané v zapečetěném obalu, které nelze po otevření obalu vrátit z důvodu ochrany zdraví nebo z hygienických důvodů, pokud byl obal po dodání otevřen; 

  • v níž je předmětem plnění zboží, které po dodání, vzhledem ke své povaze, se stává neoddělitelně spojeno s jinými věcmi;

  • v níž je předmětem plnění zvukové nebo vizuální nahrávky nebo počítačové programy dodávané v zapečetěném obalu, pokud byl obal po dodání otevřen;

  • o dodání digitálního obsahu nedodaného na hmotném nosiči, za který je spotřebitel povinen zaplatit cenu, pokud obchodník zahájil plnění s výslovným a předchozím souhlasem spotřebitele, který byl před zahájením plnění informován o tom, že po poskytnutí plnění podnikatelem a jeho potvrzení ztrácí právo na odstoupení od smlouvy, a podnikatel vydal spotřebiteli potvrzení uvedené v § 15 povinnost vystavit doklad o smlouvě a potvrzení o souhlasu odst. 1 a 2 nebo v § 21 potvrzení o uzavření smlouvy na dálku odst. 1 zákona o právech spotřebitelů;“.

  1. Vrácené zboží je třeba zaslat zpět nejpozději do 14 dnů od odstoupení od smlouvy spolu s prohlášením o odstoupení od smlouvy na adresu skladu Prodávajícího, tj. Gola 25A, 63-640 Bralin, Polsko nebo na adresu PAXY - BOTLAND, ul. Vratimovská 681/80, 71900 Ostrava – Kunčice, Česká republika. Spotřebitel nebo podnikatel s právy spotřebitele nese pouze přímé náklady na vrácení výrobku Prodávajícímu (náklady na vrácení).

  2. V případě odstoupení od smlouvy budou veškeré platby provedené Spotřebitelem nebo Podnikatelem s právy spotřebitele, včetně nákladů na dodání, převedeny Spotřebiteli nebo Podnikateli s právy spotřebitele neprodleně, nejpozději však do 14 dnů od doručení prohlášení o odstoupení od smlouvy Prodávajícímu.

  3. Platby provedené platební kartou nebo elektronickým převodem se vracejí stejným způsobem, jakým byla platba provedena, nebo na bankovní účet, ze kterého byla platba provedena, pokud Zákazník před vrácením výslovně nedá jiný pokyn k vrácení, který mu nezpůsobí další náklady (např. v prohlášení o odstoupení od smlouvy). 

  4. Prodávající může zadržet vrácení plateb obdržených od Kupujícího až do okamžiku, kdy obdrží vrácené zboží zpět od Kupujícího nebo když Kupující předloží důkaz o jeho odeslání, podle toho, která z těchto událostí nastane dříve.

§ 10 OCHRANA OSOBNÍCH ÚDAJŮ

Ustanovení týkající se ochrany osobních údajů zákazníků ze strany prodávajícího jsou uvedena v Podmínkách ochrany osobních údajů a cookies zveřejněných na webových stránkách obchodu.

§ 11 AUTORSKÁ PRÁVA

Pravidla a veškerý obsah umístěný v Obchodě, včetně fotografií a popisů, jsou předmětem autorských práv ve smyslu polského zákona ze dne 4. února 1994 o autorském právu a právech souvisejících a podléhají právní ochraně. Jakékoliv jejich kopírování, rozmnožování, šíření nebo vytváření jejich úprav, a to v celku nebo částečně, jakýmikoliv metodami, zařízeními, technikami, bez písemného souhlasu Prodejce je zakázáno.

§ 12 ZÁVĚREČNÁ USTANOVENÍ

  1. Na každý Prodávajícím prodaný Produkt je vystavena faktura s DPH nebo jiný zúčtovací doklad v souladu s platnými daňovými předpisy (včetně e-paragonu). Faktura na DPH (nebo e-paragon) je doručena elektronicky na e-mailovou adresu uvedenou Zákazníkem spolu s dodávkou zboží. Přijetí obchodních podmínek je současně souhlasem se zasíláním faktur a paragonů v elektronické podobě.

  2. Příslušným právem je polské právo. Spory vzniklé mezi Zákazníkem a Prodávajícím bude řešit soud příslušný podle sídla Prodávajícího s tím, že ve vztahu ke Spotřebitelům bude tyto spory řešit soud příslušný podle ustanovení občanského soudního řádu. Tyto obchodní podmínky se řídí a vykládají v souladu s ustanoveními polského práva. Tyto Obchodní podmínky neomezují žádná práva spotřebitelů na ochranu, která jim mohou náležet podle závazných ustanovení právních předpisů v zemi jejich bydliště. 

  3. Prodávající si vyhrazuje právo na změnu Obchodních podmínek. Prodávající informuje registrované Zákazníky o změně Obchodních podmínek e-mailem s právem vypovědět smlouvu do 14 dnů. Změny Obchodních podmínek nabývají účinnosti 14 dní po oznámení. Objednávky podané před datem nabytí účinnosti změn Obchodních podmínek jsou plněny na základě ustanovení platných v den podání Objednávky.

Předchozí verze:

Verze 1.1 (Gola, do 2024-09-15)

zveme vás ke spolupráci!