Systémy virtuální reality se širokou škálou aplikací
VR brýle jsou široce používány ve videohrách, ale používají se také v jiných aplikacích, včetně simulátorů a trenérů. Patří mezi ně stereoskopický displej namontovaný na hlavě (poskytující samostatné obrázky pro každé oko), 3D brýle, stereofonní zvuk a velmi často také snímače sledování hlavy, které mohou zahrnovat gyroskopy, akcelerometry, magnetometry, strukturované osvětlovací systémy atd. Kromě zábavy ( her) nebo sledování 3D filmů) se tyto systémy často používají k výcviku lékařů, zejména chirurgů a profesionálních vojáků.
Požadavky, které musí splňovat 3D brýle
Vytvoření systému virtuální reality, zejména 3D brýlí, není triviální záležitostí. Špatně navržená zařízení neposkytnou plný 3D efekt a mohou také uživatelům způsobit nevolnost, závratě nebo bolesti očí. Brýle VR musí mít nízkou latenci, aby obraz mohl rychle reagovat na pohyb. Obrázek musí mít také dostatečně vysoké rozlišení, aby pixely nebyly viditelné, zvláště pokud má systém VR, který používáme, široký pozorovací úhel. Klíčovým prvkem všech 3D brýlí jsou čočky, které mapují obraz z plochých displejů na oči uživatele, aby zajistily realistický obraz bez očí.
Smartphony jako zařízení pro systém VR
Některé brýle VR používají chytré telefony k ovládání virtuální reality a zobrazení trojrozměrného obrazu. To není nepřiměřený přístup. Za prvé, téměř každý má tento typ zařízení. Zadruhé, moderní mobilní telefony mají špičkové displeje, které mají dostatečně nízkou latenci a vysoké rozlišení, aby se osvědčily jako displej ve 3D brýlích. Moderní smartphony jsou vybaveny senzory, jako jsou akcelerometry nebo digitální gyroskopy, což usnadňuje jejich použití v systému virtuální reality.