Ozubená kola jsou rotující součásti, které spolupracují prostřednictvím pravidelně rozmístěných zubů a vytvářejí přenos pro přenos točivého momentu. Použití rychlostních stupňů umožňuje měnit rychlost otáčení poháněného předmětu, točivý moment i směr otáčení - nejoblíbenějším příkladem je použití zpátečky u kolových vozidel. Nabízíme plastové a hliníkové převody, rozlišené z hlediska rozměrů a počtu zubů, i soupravy s hnacími řemeny.
ozubená kola
Ozubené kolo 20T - GT2 - 5mm - dvojité
Hliníkový dvojitý převod s 20 zuby . Výrobek je montážní prvek, ve kterém je šířka jednoho kola 15 mm , výška 28 mm a průměr otvoru 5 mm .- doprava zdarma
Ozubené kolo 20T - GT2 - 16x16x8mm
Převodovka z hliníku GT2 s 20 zuby . Průměr: 16 mm, výška: 16 mm, průměr otvoru: 8 mm.- doprava zdarma
Šnekový převod, plast, 6x10mm - bílý - 10ks
Šroub, tedy rotor pro šnekové kolo, vyrobený z plastu. Má válcový závit. Průměr ozubeného kola je 6 mm a celková délka je 10 mm . Lze jej připojit na dvě dlouhé hřídele o...- doprava zdarma
Klínový řemen - 2x90mm - guma - 10ks
Pryžový pás použit pro přenos pohonu, např. Z hřídele motoru do jiného modulu, tloušťka pásu je 2 mm a průměr 90 mm. Sada obsahuje 10 ks popruhů.- doprava zdarma
Jednoduchá kladka - zavěšená - 10x24mm
Jednoduchá, závěsná kovová kladka, šířka 10 mm a průměr 24 mm. Kolo se může otáčet o 360 °. Rozměry celku jsou: 53 x 25 x 15 mm.- doprava zdarma
Dvojitá kladka - závěsná - 2x 9x19mm
Dvojitá, závěsná, kovová kladka, šířka 9 mm a průměr 19 mm. Kolo se může otáčet o 360 °. Rozměry celku jsou: 58 x 29 x 26 mm.- doprava zdarma
Ozubené kolo 20T - GT2 - 8 mm - dvojité
20zubé dvojité ozubené kolo GT2. Šířka jednoho kola je 15 mm . Průměr otvorů je 8 mm.- doprava zdarma
Ozubený řemen 10x198mm + pastorek 12T - 8mm - 2ks.
Sada pásu a kompatibilních ozubených kol . Obvod pásu je přibližně 198 mm a jeho šířka je 10 mm . Kolo má 12 zubů . Šířka povrchu zubu je 11,2 mm, vnější průměr zubu...- doprava zdarma
Řetězové kolo pro 20 zubů pásu GT2
Ozubené kolo pro řemen GT2 přenáší pohon z motoru na ozubený řemen GT2. Vzhledem k velké výšce samotného kola můžeme instalovat ozubené řemeny s velkým průměrem . Ozubené...- doprava zdarma
Ozubený řemen 10x198mm + pastorek 12T - 5mm - 2ks.
Sada opasků a kompatibilní převody. Obvod pásu je přibližně 198 mm a jeho šířka je 10 mm. Kolo má 12 zubů. Šířka povrchu zubu je 11,2 mm, vnější průměr zubu je 18,75 mm, průměr...- doprava zdarma
Ozubený řemen 10x198mm + pastorek 12T - 6mm - 2ks.
Sada pásu a kompatibilních ozubených kol . Obvod pásu je přibližně 198 mm a jeho šířka je 10 mm . Kolo má 12 zubů. Šířka povrchu zubu je 11,2 mm, vnější průměr zubu je...- doprava zdarma
Ozubené kolo 16T - GT2 - 16x16x5mm
Převodovka z hliníku GT2 se 16 zuby . Výrobek je montážní prvek o průměru kruhu 16 mm , výšce 16 mm a průměru otvoru 5 mm .- Sleva
- doprava zdarma
- Sleva
- doprava zdarma
Sada ozubených kol a pásů - 75 prvků
Sada ozubených kol, řemenů a řemenic v různých velikostech a tvarech obsahující 75 prvků.- doprava zdarma
- doprava zdarma
10T řetězové kolo pro řemen GT2 - otvor 6mm
Hliníkové ozubené kolo s 10 zuby . Průměr: 19 mm , výška: 23 mm , průměr otvoru: 6 mm .- doprava zdarma
10T řetězové kolo pro řemen GT2 - otvor 4 mm
Hliníkové ozubené kolo s 10 zuby . Výrobek je montážní prvek, jehož průměr je 19 mm , výška 23 mm a průměr otvoru 4 mm .- doprava zdarma
10T řetězové kolo pro řemen GT2 - otvor 5mm
Hliníkové ozubené kolo s 10 zuby . Výrobek je montážní prvek, jehož průměr je 18 mm , výška 23 mm a průměr otvoru 5 mm.- doprava zdarma
- doprava zdarma
Kladka - 18x8x3mm - s ložiskem
Hliníková kladka s ložiskem. Průměr: 18 mm, výška: 8 mm, průměr otvoru: 3 mm.- doprava zdarma
10T řetězové kolo pro řemen GT2 - otvor 8mm
Hliníkové ozubené kolo s 10 zuby. Průměr: 18 mm, výška: 23 mm, průměr otvoru: 8 mm.- doprava zdarma
- doprava zdarma
- doprava zdarma
24T řetězové kolo pro řemen GT2 - otvor 10mm
Hliníkové ozubené kolo s 24 zuby. Průměr: 45 mm, výška: 25 mm, průměr otvoru: 10 mm.- doprava zdarma
Také zkontrolovat
Rozměrové parametry ozubených kol
Základním parametrem ozubených kol, kterému je třeba věnovat pozornost při výběru pro váš projekt, je počet zubů umístěných na vnějším obvodu kola. U převodů s velkými ozubenými koly je snadné vypočítat převodový poměr ručně kvůli malému počtu zubů. V případě ozubených kol s velkým počtem malých zubů se však výběr projektu může ukázat jako problematický a pak je nejlepší spolehnout se na dokumentaci poskytnutou výrobcem. Dalším parametrem, který určuje geometrii ozubených kol, je jejich modul , tj. Velikost jednoho zubu, určená na základě vzdálenosti středů stejných stran zubu od sebe. Čím větší je modul, tím větší jsou zuby kola. Při výběru ozubených kol je třeba vzít v úvahu také jejich průměr stoupání a vnější průměr. Průměr rozteče je definován přímkou procházející středy vzdálenosti mezi zuby na obvodu ozubeného kola a vnější průměr je definován přímkou spojující hroty zubů rozmístěných od sebe na základní kružnici ozubeného kola . Podle toho by měl být také vybrán materiál - můžeme zvolit plastové a hliníkové převody.
Pracovní parametry ozubených kol
Účinnost převodovky je určena jejími provozními parametry, tj. Točivým momentem, rychlostí otáčení a výkonem. Točivý moment ukazuje sílu působící na rameno určité délky - u převodů závisí točivý moment na průměru kol, mezi kterými je přenášen. Rychlost otáčení sady ozubených kol určuje počet otáček prováděných v daném časovém období výstupním ozubeným kolem systému. Když kolo s větším průměrem pohání kolo s menším průměrem, pak pro jednu otáčku většího kola udělá menší kolo větší počet otáček ve stejném časovém intervalu - takovým řešením je ozubené kolo, které zvyšuje otáčky. Na druhou stranu, menší kolo, které pohání větší kolo, je systém, který umožňuje snížení rychlosti otáčení. Poměr velikostí dvou spolupracujících kol je lineárně úměrný změnám rychlosti a točivého momentu mezi nimi. Síla převodového systému zase určuje maximální množství energie, které může systém v daném čase dodat. Výstupní výkon převodovky je také významně ovlivněn výstupním výkonem hnacího systému ozubeného kola, např. Hřídele motoru, zatímco výstupní výkon převodovky zůstává konstantní bez ohledu na rozměry ozubených kol tvořících převodový stupeň.