Joystick - modul joysticku umožňuje ovládat zařízení ve třech rozměrech, tj. X, Y a Z. Data představující odchylky v rozměrech X a Y jsou analogové signály ve formě napětí a data představující odchylky v dimenzi Z jsou ve formě digitálního signálu, který je odeslán na digitální vstup v mikrokontroléru, informuje například o povelu k zapnutí nebo vypnutí zařízení, které je ovládáno joystickem. Joysticky nabízené naším obchodem vám umožňují postavit ovládací panel pro robota.
Joystick, joystick Arduino
Palec Joystick s tlačítkem v2 - modul s deskou - Iduino ST1079
Modul je vybaven joystickem podobným analogovým zařízením používaným například v řadičích PlayStation 2. Má schopnost detekovat pohyby ve dvou směrech a tlačítko, které se...- doprava zdarma
- doprava zdarma
Pákový joystick - SparkFun COM -09426
Analogový odporový joystick se od ostatních liší tím, že působí dojmem klouzání .- doprava zdarma
Mini analogový ovladač – analogový joystick – Adafruit 5628
Kompaktní mini joystick vyrobený společností Adafruit. Jedná se o jednoduché ovládací zařízení v podobě knoflíku , kterým se můžete pohybovat ve dvou osách - X a Y ,...- doprava zdarma
Palec Joystick s tlačítkem - modul s deskou
Modul je vybaven joystickem podobným analogovým zařízením používaným například v řadičích PlayStation 2. Má schopnost detekovat pohyby ve dvou směrech a tlačítko, které se...- doprava zdarma
Gamepad - modul s joystickem a tlačítky pro BBC micro: bit - Waveshare 14593
Rozšíření ve formě gamepadu, které vám umožní vytvořit mini herní konzoli založenou na BBC Micro: bit. Modul má čtyři barevná tlačítka, joystick a bzučák. Celý je napájen...- doprava zdarma
Grove - Palec Joystick s tlačítkem - modul s deskou
Modul je vybaven joystickem podobným analogovým zařízením používaným například v herních ovladačích. Má schopnost detekovat pohyby ve dvou směrech a má tlačítko aktivované...- doprava zdarma
Mini I2C Gamepad - modul s joystickem a tlačítky - STEMMA QT/Qwiic - Adafruit 5743
Tato kompaktní deska gamepadu umožňuje vytvořit herní ovladač nebo robota pro různé mikrokontroléry pomocí rozhraní I2C . S praktickým 2osým palcovým joystickem a 6...- doprava zdarma
Palec Joystick s tlačítkem - SparkFun COM-09032
Joystick podobný analogovým zařízením používaným například v řadičích PlayStation 2. Má schopnost detekovat pohyby ve dvou směrech a tlačítko, které se aktivuje stisknutím...- doprava zdarma
Černá gumová krytka joysticku Nubbin Cap - gumový kryt joysticku - černá - 1 kus - Adafruit 4697
Černý gumový kryt joysticku je designovým doplňkem jakéhokoli projektu 5směrného navigačního joysticku . Navíc se také snadno čistí - stačí otřít mírně navlhčeným...- doprava zdarma
Arkádový joystick - SparkFun COM-09182
Čtyřsměrný velký joystick pro arkádové hry. Zařízení je založeno na čtyřech mikrospínačích.- doprava zdarma
Joystick V1.1 MEGA8A - Rozšiřující modul jednotky pro vývojové moduly M5Stack
Joystick V1.1 MEGA8A ve formě rozšíření Unit pro použití s vývojovými moduly M5Stack. Ovladač má podobu analogového knoflíku podobného těm, které se používají mimo jiné v v...- Sleva
- doprava zdarma
- Sleva
Joystick adaptér - s D-SUB 15pinovým konektorem - I2C - STEMMA QT/Qwiic - Adafruit 5753
Deska od Adafruit ve formě adaptéru, který vám umožní rychle zavést joystick do projektu. Disponuje 15pinovým D-SUB konektorem, ke kterému můžete připojit jakýkoli klasický PC...- doprava zdarma
Stojan na joystick - SparkFun BOB-09110
Zásuvka ve formě desky plošných spojů pro snadné připojení joysticku SparkFun.- doprava zdarma
DFRobot Gravity - Palec Joystick s tlačítkem - modul s deskou
Modul je vybaven joystickem podobným analogovým zařízením používaným například v herních ovladačích. Má schopnost detekovat pohyby ve dvou směrech a má tlačítko aktivované...- doprava zdarma
Velleman VMA315 - Palec Joystick s tlačítkem - 2 ks.
Modul je vybaven joystickem podobným analogovým zařízením používaným například v řadičích PlayStation. Má schopnost detekovat pohyby ve dvou směrech a má tlačítko aktivované...- doprava zdarma
Palec Joystick se 4 + 1směrným tlačítkem - 10x10x10mm
Malý joystick namontovaný způsobem průchozí díry - THT se šesti kolíky, rozměry 10 x 10 x 10 mm, 5 cest.- doprava zdarma
Joystick Qwiic - SparkFun COM-15168
Deska SparkFun vybavená analogovým 4směrným joystickem s tlačítkem z PlayStation 2. Kromě joysticku na desce najdete dva konektory Qwiic a systém ATtiny85 a také 4pinový...- doprava zdarma
Také zkontrolovat
- Panelové přepínače
- Knoflíky pro otočné potenciometry
- Klávesnice
- Elektronické a digitální spínače
- Koncové spínače a koncové spínače
- Otočné přepínače
- Posuvník a posuvné spínače
- Pákové spínače
- Tlačítkové a elektrické spínače
- Kolébkové spínače, dvoupolohové, 3 polohy
- Dotyková a kapacitní tlačítka
- Taktický spínač
- Arkádová tlačítka a velká tlačítka pro herní show, familiární
- SPDT spínače
Jak je sestaven a jak funguje joystick?
Pro komunikaci s počítačem systém měření napětí zabudovaný do joysticku kontroluje vychýlení joysticku ve dvou osách - osa X, která představuje levý a pravý pohyb joysticku, a osa Y, která představuje pohyb nahoru a dolů joystick. Díky tomu jsou známé souřadnice polohy tyče. V klasickém joysticku je páka integrována s úzkou tyčí, která pohybuje dvěma rotujícími hřídeli, respektive pro osu X a osu Y. Pohyb pákou v ose Y způsobí pohyb hřídele podél její osy a posunutí páky osa X způsobí otáčení hřídele. Diagonální pohyb, tj. Pod úhlem větším než 0 ° a menším než 90 °, způsobí pohyb obou válců. Integrované pružiny vrátí joystick do neutrální polohy. Pro určení polohy joysticku kontroluje řídicí systém polohu každého z hřídelů pomocí potenciometrů připojených k pomocnému napájecímu zdroji. Napětí na potenciometrech je průběžně měřeno analogově-digitálním převodníkem, který umožňuje zpracování informací o poloze joysticku počítačem, což umožňuje odesílání příslušných řídicích signálů např. Robotovi nebo letecký simulátor.
Univerzální joysticky pro vestavěné systémy
Nabídka obchodu Botland zahrnuje Joystick moduly vybavené elektronickými spínači, vybavené rozhraním kompatibilním s Arduino. Mezi nimi najdete joysticky řady Groove, které jsou velmi podobné těm, které se používají na PlayStation 2. Kartézské souřadnice joysticku jsou sledovány změnami napětí na dvou potenciometrech.