Popis produktu: Palec Joystick s tlačítkem - SparkFun
Joystick podobný analogovým zařízením používaným například v řadičích PlayStation 2. Detekce směrů pohybu se provádí dvěma potenciometry - jedním (10 k Ω ) pro každou osu. Zařízení má také tlačítko, které se aktivuje stisknutím knoflíku .
K ovládání zařízení potřebujete pouze mikrokontrolér s analogově-digitálním převodníkem (analogový vstup v Arduinu ). Informace o poloze knoflíku se přenáší analogovým signálem, ve kterém napětí odpovídá dané poloze. Každá osa má samostatný analogový výstup. Stav tlačítka je detekován digitálním výstupem, který se v případě aktivace sníží.
Pro uživatele Arduina připravil výrobce příručku pro připojení s ukázkovým kódem . Joystickem lze ovládat tzv kardan , který se používá například k ovládání kamer v létajících robotech.
Příslušenství
S cílem usnadnit používání zařízení obsahuje naše nabídka stojan na desky plošných spojů, který umožňuje připojení joysticku k prkénku nebo pomocí vodičů . Modul má výstupy v souladu s oblíbeným standardním proužkem goldpin (2,54 mm).
S využitím desky pro připojení joysticku jde o připojení pěti pinů:
- VCC - napájecí napětí (od 3,3 V do 5 V).
- GND - zem systému.
- VERT - Analogový výstup pro svislou osu (ve střední poloze je hodnota poloviční oproti napájecímu napětí VCC / 2).
- HORIZ - Analogový výstup pro vodorovnou osu (ve střední poloze je hodnota polovinou napájecího napětí VCC / 2).
- SEL - Signál digitálního tlačítka, v případě zapnutí dosáhne hodnoty GND, při vypnutí - zůstane nepřipojený (plovoucí). Při použití tlačítka zapněte vnitřní
- pull-up rezistor nebo připojit externí prvek.
Pozornost!
|
Užitečné odkazy |