Ozubená kola jsou rotující součásti, které spolupracují prostřednictvím pravidelně rozmístěných zubů a vytvářejí přenos pro přenos točivého momentu. Použití rychlostních stupňů umožňuje měnit rychlost otáčení poháněného předmětu, točivý moment i směr otáčení - nejoblíbenějším příkladem je použití zpátečky u kolových vozidel. Nabízíme plastové a hliníkové převody, rozlišené z hlediska rozměrů a počtu zubů, i soupravy s hnacími řemeny.
ozubená kola
- doprava zdarma
- doprava zdarma
Šnekový převod, plast, 6x10mm - bílý - 10ks
Šroub, tedy rotor pro šnekové kolo, vyrobený z plastu. Má válcový závit. Průměr ozubeného kola je 6 mm a celková délka je 10 mm . Lze jej připojit na dvě dlouhé hřídele o...- doprava zdarma
Ozubené kolo 20T - GT2 - 5mm - dvojité
Hliníkový dvojitý převod s 20 zuby . Výrobek je montážní prvek, ve kterém je šířka jednoho kola 15 mm , výška 28 mm a průměr otvoru 5 mm .- doprava zdarma
- doprava zdarma
24T řetězové kolo - otvor 10mm
Hliníkové ozubené kolo s 24 zuby. Průměr: 45 mm, výška: 25 mm, průměr otvoru: 10 mm.- doprava zdarma
- doprava zdarma
Ozubené kolo 20T - GT2 - 16x16x8mm
Převodovka z hliníku GT2 s 20 zuby . Průměr: 16 mm, výška: 16 mm, průměr otvoru: 8 mm.- doprava zdarma
10T řetězové kolo - otvor 4 mm
Hliníkové ozubené kolo s 10 zuby . Výrobek je montážní prvek, jehož průměr je 19 mm , výška 23 mm a průměr otvoru 4 mm .- doprava zdarma
Kladka - 18x8x3mm - s ložiskem
Hliníková kladka s ložiskem. Průměr: 18 mm, výška: 8 mm, průměr otvoru: 3 mm.- doprava zdarma
- Sleva
- doprava zdarma
- Sleva
- Sleva
- doprava zdarma
- Sleva
- Sleva
- doprava zdarma
- Sleva
Ozubené kolo 20T - GT2 - 8 mm - dvojité
20zubé dvojité ozubené kolo GT2. Šířka jednoho kola je 15 mm . Průměr otvorů je 8 mm.- Sleva
- doprava zdarma
- Sleva
Ozubený řemen 10x198mm + pastorek 12T - 5mm - 2ks.
Sada opasků a kompatibilní převody. Obvod pásu je přibližně 198 mm a jeho šířka je 10 mm. Kolo má 12 zubů. Šířka povrchu zubu je 11,2 mm, vnější průměr zubu je 18,75 mm, průměr...- doprava zdarma
Ozubený řemen 10x198mm + pastorek 12T - 6mm - 2ks.
Sada pásu a kompatibilních ozubených kol . Obvod pásu je přibližně 198 mm a jeho šířka je 10 mm . Kolo má 12 zubů. Šířka povrchu zubu je 11,2 mm, vnější průměr zubu je...- doprava zdarma
Jednoduchá kladka - zavěšená - 10x24mm
Jednoduchá, závěsná kovová kladka, šířka 10 mm a průměr 24 mm. Kolo se může otáčet o 360 °. Rozměry celku jsou: 53 x 25 x 15 mm.- doprava zdarma
Klínový řemen - 2x90mm - guma - 10ks
Pryžový pás použit pro přenos pohonu, např. Z hřídele motoru do jiného modulu, tloušťka pásu je 2 mm a průměr 90 mm. Sada obsahuje 10 ks popruhů.- doprava zdarma
Dvojitá kladka - závěsná - 2x 9x19mm
Dvojitá, závěsná, kovová kladka, šířka 9 mm a průměr 19 mm. Kolo se může otáčet o 360 °. Rozměry celku jsou: 58 x 29 x 26 mm.- doprava zdarma
Ozubený řemen 10x198mm + pastorek 12T - 8mm - 2ks.
Sada pásu a kompatibilních ozubených kol . Obvod pásu je přibližně 198 mm a jeho šířka je 10 mm . Kolo má 12 zubů . Šířka povrchu zubu je 11,2 mm, vnější průměr zubu...- doprava zdarma
Ozubené kolo 16T - GT2 - 14x13x5mm
Převodovka z hliníku GT2 se 16 zuby . Výrobek je montážní prvek o průměru kruhu 13 mm , výšce 14 mm a průměru otvoru 5 mm .- doprava zdarma
Řetězové kolo pro 20 zubů pásu GT2
Ozubené kolo pro řemen GT2 přenáší pohon z motoru na ozubený řemen GT2. Vzhledem k velké výšce samotného kola můžeme instalovat ozubené řemeny s velkým průměrem . Ozubené...- doprava zdarma
Sada ozubených kol a pásů - 75 prvků
Sada ozubených kol, řemenů a řemenic v různých velikostech a tvarech obsahující 75 prvků.- doprava zdarma
- doprava zdarma
Také zkontrolovat
Rozměrové parametry ozubených kol
Základním parametrem ozubených kol, na který si musíte dát pozor při jejich výběru pro váš projekt, je počet zubů uspořádaných na vnějším obvodu kola. Důležitá je také výška patky zubu. U ozubených kol s velkými zuby je snadné ručně vypočítat jejich převodový poměr z důvodu malého počtu zubů. V případě ozubeného kola (umožňujícího přenos síly) s velkým počtem malých zubů se však výběr pro projekt může ukázat jako problematický a nejlépe je spolehnout se na dokumentaci dodanou výrobcem. Každý převod by měl být pečlivě popsán.
Parametry převodovky – pokračování
Dalším parametrem určujícím geometrii ozubených kol je jejich modul , tj. velikost jednoho zubu určená na základě vzdálenosti mezi středy identických stran zubů. Čím větší modul, tím větší zuby kola. Při výběru ozubených kol je třeba vzít v úvahu také jejich průměr rozteče a vnější průměr .
Roztečný průměr je určen přímkou procházející středy vzdálenosti mezi zuby na obvodu ozubeného kola a vnější průměr je určen přímkou spojující hroty zubů umístěných proti sobě na základní kružnici. ozubeného kola.
Vhodně by měl být zvolen i materiál – vybrat si můžeme mezi plastovými a hliníkovými převody.
Provozní parametry ozubených kol
Výkon ozubeného převodu je dán jeho provozními parametry, tj. kroutícím momentem, otáčkami a výkonem. Točivý moment představuje sílu působící na rameno konkrétní délky – u ozubených kol závisí točivý moment na průměru kol, mezi kterými je přenášen. Dále vám doporučujeme prohlédnout si celý sortiment z kategorie montážních prvků , ve které najdete nejen ozubená kola, která do sebe zapadají, ale také vrtule , podvozek robota , uložení motoru , rozpěrky , adaptéry motoru a mnoho dalšího.
Ozubená kola – další technické informace
Rychlost otáčení soukolí určuje počet otáček, které vykoná výstupní kolo systému v určitém časovém intervalu.
Když kolo s větším průměrem pohání kolo s menším průměrem, pak za jednu otáčku většího kola udělá menší kolo ve stejném časovém intervalu větší počet otáček - toto řešení je převod, který zvyšuje otáčky (vyšší rychlost kola).
Nicméně, menší kolo pohání větší kolo je systém, který umožňuje snížení rychlosti otáčení. Toto řešení se používá, když konstrukce vyžaduje nižší rychlost na ozubených kolech.
Ozubené kolo – co ještě o něm stojí za to vědět?
Poměr velikosti dvou protilehlých kol je lineárně úměrný změnám rychlosti a točivého momentu mezi nimi. Výkon převodového systému zase určuje maximální množství energie, které může systém poskytnout za jednotku času (během otáčení kol).
Hodnota výkonu ozubeného kola je rovněž významně ovlivněna výkonem na výstupu systému pohonu ozubeného kola, např. na hřídeli motoru, přičemž výkon na výstupu ozubeného kola zůstává konstantní, bez ohledu na rozměry ozubených kol tvořících ozubené kolo.
Ozubená kola mohou být součástí ozubeného věnce, který má oproti standardním převodům vyšší nosnost. Ozubený věnec je obvykle složen ze stejných prvků.
Gears - FAQ
Ozubená kola jsou základními prvky přenosu síly v přesných mechanismech, vozidlech a mnoha dalších oblastech techniky. Umožňují snížit otáčky a zvýšit točivý moment (nebo naopak zvýšit rychlost otáčení při snížení točivého momentu), stejně jako obrátit směr otáčení, daný např. elektromotorem .
Vynález kol a ozubených kol je připisován starověkým Řekům z Alexandrie, kteří pracovali na jednoduchých mechanismech ve třetím století před naším letopočtem. Sluší se však dodat, že někteří historici sledují existenci ozubených kol v čínských vozech od 27. století před naším letopočtem.