• EOL

Elektronika. Od praxe k teorii. Další experimenty - Charles Platt

Index: KSZ-03023 EAN: 9788324691265

Překlad: Konrad Matuk . Vydavatel: Helion. Kniha je souborem 36 elektronických projektů pro vlastní implementaci. Každý z nich má teoretické problémy.

Elektronika. Od praxe k teorii. Další experimenty - Charles Platt
171,82 Kč
163,64 Kč bez DPH.
Nepřístupný
Produkt s ukončenou výrobou
30 dní na vrácení zboží
Výrobce: Helion

Pozornost!

Prodej produktu byl dokončen. Podívejte se na ostatní v této kategorii .

Popis

Sníte o stavbě vlastního elektronického zařízení? Chcete prohloubit své znalosti elektroniky? Sáhněte po pokračování uznávaném po celém světě: Elektronika, Od praxe k teorii . Autor opět jednoduchým a zábavným způsobem představuje návrhy 36 projektů, ve kterých nejprve ukazuje, jak si je sám vyrobit, a poté vysvětluje teoretické principy fungování konstruovaného zařízení.

Při čtení bude čtenář pracovat na zcela nových projektech, počínaje shromažďováním všech potřebných komponent. Naučí se, jak sestavit automatický regulátor osvětlení a jak používat různé typy senzorů. Naučí se používat relé, logická hradla, zesilovače a diody. Ke každému experimentu je přiložen podrobný průvodce dokončením projektu. Barevné ilustrace navíc usnadňují pochopení problémů v oblasti střední elektroniky.

Díky informacím v této knize:

  • Vybudujete elektronické věštce založené na dekodéru a binárním čítači.
  • Vytvořte nástroj pro testování paranormálních schopností pomocí logických bran NAND, NOR a XNOR.
  • Na základě operačních zesilovačů a kondenzátorů vytvoříte obvod zařízení, které vás chrání před nadměrným hlukem.
  • Zkombinujete systém hodin, počítadlo a multiplexer - vytvoříte návykovou hazardní hru.
  • Vytvoříte elektronickou verzi hry tic-tac-toe - v praxi používejte magnety a jazýčkové spínače.

Výňatek z knihy ke čtení online .

Obsah

  • Poděkování (XV)
  • Úvod (XVII)
  • Přípravy (xxiii)

Pokus 1. Lepkavý odpor (1)

  • Zesilovač na bázi lepidla (1)
    • Jak to funguje? (2)
    • Symbolika (3)
  • Poznámka: nestandardní konfigurace pinoutů (4)
  • Souvislosti: vodiče a izolátory (4)
  • Další úpravy (5)

Experiment 2. Dostáváme se k určitým hodnotám (7)

  • Požadavky (7)
  • Provoz tranzistorů (7)
    • Pozor: nebezpečí poškození měřiče (11)
    • Zkratky a katalogové poznámky (11)
    • A co napětí? (12)
    • Základy napětí (15)
  • Další úpravy: použití ukazatelů (16)
  • Základní informace o tranzistorech (16)
  • Odpovědi na úkol výpočtu napětí (17)

Pokus 3. Od světla ke zvuku (19)

  • Generátor akustické vlny s frekvencí v závislosti na intenzitě světla (19)

Pokus 4. Měření světla (23)

  • Používání fototranzistorů (24)
  • Základní informace o fototranzistorech (24)
    • Kontext: fotony a elektrony (24)
  • Základní informace o čipu 555 (25)
    • Základní rozdíly mezi hodinovými systémy založenými na struktuře CMOS a bipolárním tranzistoru (28)

Experiment 5. Ten dávivý zvuk (29)

  • Další úpravy (30)

Experiment 6. Snadné přepínání (33)

  • Srovnání (33)
    • Základní informace o komparátorech (34)
  • Zpětná vazba (35)
  • Hystereze (36)
  • Symbol (37)
    • Základní informace o výhodách a nevýhodách (38)
  • Výstup (38)
    • Další základy komparátorů (39)
  • Uvnitř čipu (40)
  • Překreslíme diagram (40)
    • Poznámka: invertované komparátory (41)
  • Porovnání pomocí mikrokontrolérů (41)
  • Další úpravy: Laserový bezpečnostní systém (42)

Pokus 7. Automatický ovladač lampy (43)

  • Poznámka: vyhněte se nebezpečnému napětí (43)
  • Základy obvodů (44)
    • Druhý krok (45)
    • Testování obvodu (46)
    • Detaily konstrukce relé (46)
  • Přenos energie přes kondenzátor (47)
  • Demontáž hodin (48)
    • Poznámka: Nepoužívejte hodinky napájené střídavým proudem (48)
    • Pohled do hodinek (48)
    • Napětí, při kterém hodinky fungují (49)
    • Jak to zvoní? (50)
  • Používání bzučáku (51)
    • Připojení budíku (53)
  • Jak to má fungovat? (54)
  • Testování (55)
    • Připojení světla k relé (56)
    • Poznámka: bezpečnostní opatření při práci se střídavým proudem (56)
  • Další úpravy (57)
  • Co bude dál? (58)

Experiment 8. Hra se zvukem (59)

  • Posilování (59)
    • Elektretový mikrofon (59)
  • Slyšíš mě? (60)
  • Kontext: zajímavá fakta o mikrofonu (62)
    • Zvukové kroužky (62)

Experiment 9. Milivolty na Volty (65)

  • Přidáme kondenzátor (65)
  • Úvod do operačního zesilovače (66)
    • Jaký je v tom rozdíl? (66)
    • Perfektní pár (67)
    • Měření výstupního signálu (68)

Experiment 10. Od zvuku ke světlu (71)

  • Připojení diodového tranzistoru (71)

Experiment 11. Potřeba negativní zpětné vazby (73)

  • Měření (73)
  • DC zesílení (73)
    • Vstupní a výstupní signály zesilovače (75)
    • Uklidňující elektrony (77)
    • Posilování (78)
  • Kontext: vznik negativní zpětné vazby (79)
    • Překročení limitů (79)
  • Specifikace úrovně zesílení (80)
    • Fáze č. 1: výstupní napětí (81)
    • Fáze č. 2: vstupní napětí (82)
    • Fáze č. 3: Kreslení grafu (84)
    • Fáze 4: faktor zisku (84)
    • Je získaný výsledek správný? (85)
  • Rozdělení rozdílu 86
  • Základy (87)
    • Základní obvody bez symetrického napájení (88)
  • Základy operačních zesilovačů (89)

Pokus 12. Praktický zesilovač (91)

  • Systém LM386 - Začínáme (91)
    • Obvod zesilovače (92)
    • Odstraňování problémů se zesilovačem (93)

Experiment 13. Ticho! (95)

  • Kontext: Widlarův příběh (95)
  • Krok za krokem (95)
    • Detekce (96)
    • Bude to opravdu fungovat? (96)
    • Kontext: Voltage Shift (98)
    • Hluková akce pokračovala (100)
    • Problémy s napájením (102)
    • Porazit? (103)
    • Just One More Little Thing (104)

Pokus 14. Účinná prevence hluku (105)

  • Vše záleží na čase (105)
    • Souhrn změn 107
    • Testování šumu (108)
    • Další úpravy (109)
  • Lze to provést pomocí mikrokontroléru? (110)
  • Co bude dál? (110)

Experiment 15. Všechno je tak logické! (111)

  • Pokus 15 - testování telepatie (111)
    • Kontext: mimosmyslové vnímání (111)
    • Přípravky (111)
    • Základní informace o logických obvodech
    • Logické obvody pro testování mimosmyslového vnímání 115
    • Připojujeme obvod (116)
    • Vylepšení vašeho designu 117

Experiment 16: Vylepšený mimosmyslový tester vnímání (119)

  • Jsi připraven? (119)
    • Detekce podvodů (120)
    • Porážková signalizace (120)
  • Konflikty (121)
    • Vyřešíme problém (122)
    • Používáme diagram (122)
  • Optimalizace (124)
    • Stavíme rozložení (126)
    • Detaily (128)
    • Rozdíly mezi digitálními a analogovými obvody 129
    • Další vylepšení obvodu (129)
    • Složitější, než jste si mysleli? (129)
    • Lze to provést pomocí mikrokontroléru? (130)

Experiment 17. Pojďme si hrát! (131)

  • Souvislosti: Pravděpodobnost 131
    • Kontext: teorie her (132)
  • Logika (132)
    • Proč jsi vyhrál? (134)
  • Kdo podvádí? (135)
    • Kontext: Gate Dies (135)

Pokus 18. Čas pro spínače (137)

  • Kontext: obvod XNOR vyrobený ze spínačů (138)
    • Vraťme se ke hře (138)
    • Zobrazit, které tlačítko bylo stisknuto (139)
    • Anti-podvádění ve hře (141)
    • Signalizace kravaty (143)
    • Struktura obvodu (144)
    • Výroba obvodu proti podvádění (147)
    • Závěry (148)

Experiment 19. Dekódování telepatie (151)

  • Testování dekodéru
    • Používání binárního kódu 154
    • Umístění komponent na desku (156)
    • Konfigurace konektorů dekodéru (158)

Pokus 20. Dekódování herního papíru, kamene, nůžek (159)

  • Logika (160)
    • Specifikace (161)
    • OR brána nedostupná (161)
    • Brána NOR (162)
    • Montáž komponent na prototypové desce (163)
    • Další úpravy (167)
    • Kódování (168)

Experiment 21. Hot Slot (169)

  • Multiplexování (169)
    • Hra s dráty (170)
    • Základní informace o multiplexerech 171
    • Konfigurace konektorů multiplexeru (172)
    • Aplikace multiplexeru (172)
    • Porovnání analogových a digitálních multiplexorů (173)
    • Základní znalosti o různých typech multiplexerů 174
  • Designové hry (175)
    • Počítání otvorů (175)
    • Schéma zapojení (176)
  • Konstrukce slotů na mince (179)
    • Testování obvodu (179)
  • Kdo vyhrává? (179)
    • Ziskovost (180)
    • Proč se tohle děje? (181)
    • Kontext: Alternativní verze hry (182)
  • A mikrokontrolér? (183)

Pokus 22. Logika pro generování zvukového signálu 185

  • Kontext: theremin (185)
  • Zvuková logika (185)
    • Brána XOR v audio obvodu (185)
    • Míchání (186)

Experiment 23. Puzzle (189)

  • Pozadí: Britský král hlavolamů (189)
  • Pohyblivé žetony (189)
    • Polní hry (190)
    • Používání logických obvodů 191
    • Ovidova hra založená na přepínačích (192)
    • Další úpravy (193)
    • Řešení hádanky (194)

Experiment 24 Přidání 195

  • Pět principů binární soustavy 195
    • Od bitů po státy (196)
    • Kontext: Alternativní použití brány NAND 199
  • Vaše malá zmije (200)
    • Přidání prototypové desky (200)

Experiment 25. Rozšíření sčítače (203)

  • Návrat dekodéru (203)
  • Přepínače ve dvouřadém krytu (204)
    • Představujeme Encoder 205
  • Další funkce kodéru
    • Kontext: Pravomoci binárních čísel
    • Kontext: Vytvoření vlastního kodéru 207
  • Další úpravy: jiné způsoby zadávání údajů (208)
    • Můžeme tento obvod postavit na základě přepínačů? (208)
  • Další úpravy: Binární sčítač na základě přepínačů (208)
    • Vytvořte tabulku 210
    • Specifikace tlačítek (210)
  • Další úpravy: další možnosti (211)

Pokus 26. Pohyblivé prsteny (213)

  • Demonstrace počítadla zvonění (213)
    • Poznámka: nekompatibilita hodinového čipu (213)
    • Sekvence otravných pinů (213)
    • Goldpin Basics 215
    • Základy počítadel prstenů 216
  • Vývojové hry (217)
    • Další funkce (218)
    • Hratelnost (220)
  • Další úpravy (221)
  • A mikrokontrolér? (222)

Experiment 27. Řazení bitů 223

  • Žádné klepání (223)
    • Specificita (223)
  • Ukázka činnosti posuvného registru (225)
    • Základní znalosti posuvných registrů
    • Konfigurace konektoru (227)
  • Kontext: Bitstreaming 227
    • Současné použití (228)

Experiment 28. Oracle (229)

  • Hexagramy (229)
    • Displej (230)
    • Plná a přerušovaná čára (230)
    • Čísla (231)
    • Náhodné vzorkování 232
    • Vzhled a dojem (234)
    • Detaily (235)
    • Panely nebo LED diody (235)
    • Montáž čipu Oracle na desku prototypu (237)
    • Montáž a testování (240)
    • Používání věštců 241
  • Pouzdro (242)

Experiment 29. Populární senzory (243)

  • Malý magnetický spínač (243)
    • Testování jazýčkového spínače 244
    • Jak to funguje? (245)
  • Senzor hladiny (245)
    • Ukazatel stavu paliva (246)
    • Základní informace o jazýčkových spínačích 247
    • Snadná výměna 248
    • Instalace jazýčkového spínače (248)
  • Kontext: magnetická polarizace (248)
    • Typy a zdroje magnetů (249)
    • Tvary magnetů (249)
    • Další úpravy: vířivé proudy (251)
  • Varování: Magnetická nebezpečí (252)

Pokus 30. Skryté senzory (253)

  • Hallův efekt (253)
    • Aplikace (255)
  • Hallův efekt - základy 256
    • Typy snímačů Hall Effect (256)
    • Použití senzorů (257)
  • Další úpravy: miniaturní míčová hra (258)
    • Ohýbání trubek (259)
    • Ball Moving Electronics (260)

Experiment 31. Optoelektronika (261)

  • Aktivní senzory reagující na světlo (261)
    • Poznámka: Pomalé opotřebení snímače (263)
  • Čísla (263)
    • Testování infračerveného senzoru (263)
    • Testování infračervené LED (265)
    • Testování fototranzistoru (265)
    • Logické testování 266
    • Možnosti (266)
    • Základy optických snímačů přenosu (267)
  • Vylepšené otvory na mince (267)
    • Bude projekt fungovat v praxi? (267)
    • Vzor (270)
    • Prototypová deska (271)
  • Pouzdro na mince (272)

Experiment 32. Vylepšení hry Ovidia (277)

  • Použití logických obvodů (277)
    • Přepínání (278)
    • Problémy s magnetickým polem (279)
  • Další úpravy: pomocí mikrokontroléru (280)

Experiment 33 Rotace čtení 283

  • Co je inkrementální kodér? (283)
    • Specifikace (283)
    • Pulzní vlak (284)
    • Poznámka: průměrné položky (284)
  • Uvnitř kodéru (285)
  • Použití kodérů (285)
  • Může to být náhodné (286)
    • Otočné rozhodnutí (287)
    • Rotary Dodge (288)
  • Real Draw (290)

Pokus 34. Senzory podmínek prostředí (291)

  • Hodinový systém ovládající činnost jiného hodinového systému (291)
    • Regulace teploty (292)
    • Náhodné faktory
    • Automatizace náhodného obvodu
    • Kontext: zmenšení pracovního rozsahu měřiče (294)
    • Regulace rychlosti (295)
  • Základy termistorů 296
    • Ještě náhodnější provoz termistoru (296)
  • Senzor vlhkosti (297)
    • Regulace vlhkosti (297)
  • Akcelerometr (297)
  • Dotykový senzor (298)
  • Empirické problémy
    • Jak náhodná je náhodnost? (299)

Pokus 35. Registr posunu lineární zpětné vazby

  • Seznámíme se s posuvným registrem s lineární zpětnou vazbou (301)
    • Základy LFSR
    • Přesunutí registru zblízka
    • Zero Problem 304
    • Potřeba jedinečnosti (305)
    • Poznámka: Specifičnost brány XNOR 308
    • Provedení zkoušky (308)
    • Jednotky a nuly (310)
    • Problém rozkladu
    • Přeskočení čísla 254 (311)
    • Rozdělení hodinového vstupu (312)
    • Nějaké další možnosti? (313)
  • Obilí (313)
  • Další úpravy: další hry a další čísla (313)
  • Další úpravy: Náhodnost a mikrokontroléry (316)

Pokus 36. Zkušební zařízení pro vnímání vnímání jednou osobou (317)

  • Konečné logické diagramy
    • Uvažujme o druhé části obvodu (318)
    • Vstupy logických obvodů (319)
    • Signál Připraveno (320)
    • Spuštění generování sekvence z náhodného čísla 320
    • Dvě po sobě jdoucí brány XOR (320)
    • Vše záleží na hodinových obvodech 321
  • Počítání každé zkoušky 323
    • Schematické znázornění druhé části obvodu (324)
    • Testování testeru
  • Jak nepravděpodobné je mimosmyslové vnímání? (326)
    • Možnosti trojúhelníku
    • Pravděpodobnost podle Johna Walkera (328)

Kapitola 37. Je po všem? (331)

  • Bibliografie (333)
  • Nákup komponent (335)
  • Rejstřík (363)
Kniha - ISBN 978-83-246-9126-5
Kniha - vazba měkký
Kniha - vydavatel Helion
Šířka balení 0.001 cm
Výška balení 0.001 cm
Hloubka balení 0.001 cm
Váha balení 0.001 kg

Buďte první, kdo se zeptá na tento produkt!

Zákazníci, kteří koupili tento produkt, koupili také:

Produkty ze stejné kategorie: