Obsah
- Poděkování (XV)
- Úvod (XVII)
- Přípravy (xxiii)
Pokus 1. Lepkavý odpor (1) - Zesilovač na bázi lepidla (1)
- Jak to funguje? (2)
- Symbolika (3)
- Poznámka: nestandardní konfigurace pinoutů (4)
- Souvislosti: vodiče a izolátory (4)
- Další úpravy (5)
Experiment 2. Dostáváme se k určitým hodnotám (7) - Požadavky (7)
- Provoz tranzistorů (7)
- Pozor: nebezpečí poškození měřiče (11)
- Zkratky a katalogové poznámky (11)
- A co napětí? (12)
- Základy napětí (15)
- Další úpravy: použití ukazatelů (16)
- Základní informace o tranzistorech (16)
- Odpovědi na úkol výpočtu napětí (17)
Pokus 3. Od světla ke zvuku (19) - Generátor akustické vlny s frekvencí v závislosti na intenzitě světla (19)
Pokus 4. Měření světla (23) - Používání fototranzistorů (24)
- Základní informace o fototranzistorech (24)
- Kontext: fotony a elektrony (24)
- Základní informace o čipu 555 (25)
- Základní rozdíly mezi hodinovými systémy založenými na struktuře CMOS a bipolárním tranzistoru (28)
Experiment 5. Ten dávivý zvuk (29) Experiment 6. Snadné přepínání (33) - Srovnání (33)
- Základní informace o komparátorech (34)
- Zpětná vazba (35)
- Hystereze (36)
- Symbol (37)
- Základní informace o výhodách a nevýhodách (38)
- Výstup (38)
- Další základy komparátorů (39)
- Uvnitř čipu (40)
- Překreslíme diagram (40)
- Poznámka: invertované komparátory (41)
- Porovnání pomocí mikrokontrolérů (41)
- Další úpravy: Laserový bezpečnostní systém (42)
Pokus 7. Automatický ovladač lampy (43) - Poznámka: vyhněte se nebezpečnému napětí (43)
- Základy obvodů (44)
- Druhý krok (45)
- Testování obvodu (46)
- Detaily konstrukce relé (46)
- Přenos energie přes kondenzátor (47)
- Demontáž hodin (48)
- Poznámka: Nepoužívejte hodinky napájené střídavým proudem (48)
- Pohled do hodinek (48)
- Napětí, při kterém hodinky fungují (49)
- Jak to zvoní? (50)
- Používání bzučáku (51)
- Jak to má fungovat? (54)
- Testování (55)
- Připojení světla k relé (56)
- Poznámka: bezpečnostní opatření při práci se střídavým proudem (56)
- Další úpravy (57)
- Co bude dál? (58)
Experiment 8. Hra se zvukem (59) - Posilování (59)
- Elektretový mikrofon (59)
- Slyšíš mě? (60)
- Kontext: zajímavá fakta o mikrofonu (62)
Experiment 9. Milivolty na Volty (65) - Přidáme kondenzátor (65)
- Úvod do operačního zesilovače (66)
- Jaký je v tom rozdíl? (66)
- Perfektní pár (67)
- Měření výstupního signálu (68)
Experiment 10. Od zvuku ke světlu (71) - Připojení diodového tranzistoru (71)
Experiment 11. Potřeba negativní zpětné vazby (73) - Měření (73)
- DC zesílení (73)
- Vstupní a výstupní signály zesilovače (75)
- Uklidňující elektrony (77)
- Posilování (78)
- Kontext: vznik negativní zpětné vazby (79)
- Specifikace úrovně zesílení (80)
- Fáze č. 1: výstupní napětí (81)
- Fáze č. 2: vstupní napětí (82)
- Fáze č. 3: Kreslení grafu (84)
- Fáze 4: faktor zisku (84)
- Je získaný výsledek správný? (85)
- Rozdělení rozdílu 86
- Základy (87)
- Základní obvody bez symetrického napájení (88)
- Základy operačních zesilovačů (89)
Pokus 12. Praktický zesilovač (91) - Systém LM386 - Začínáme (91)
- Obvod zesilovače (92)
- Odstraňování problémů se zesilovačem (93)
Experiment 13. Ticho! (95) - Kontext: Widlarův příběh (95)
- Krok za krokem (95)
- Detekce (96)
- Bude to opravdu fungovat? (96)
- Kontext: Voltage Shift (98)
- Hluková akce pokračovala (100)
- Problémy s napájením (102)
- Porazit? (103)
- Just One More Little Thing (104)
Pokus 14. Účinná prevence hluku (105) - Vše záleží na čase (105)
- Souhrn změn 107
- Testování šumu (108)
- Další úpravy (109)
- Lze to provést pomocí mikrokontroléru? (110)
- Co bude dál? (110)
Experiment 15. Všechno je tak logické! (111) - Pokus 15 - testování telepatie (111)
- Kontext: mimosmyslové vnímání (111)
- Přípravky (111)
- Základní informace o logických obvodech
- Logické obvody pro testování mimosmyslového vnímání 115
- Připojujeme obvod (116)
- Vylepšení vašeho designu 117
Experiment 16: Vylepšený mimosmyslový tester vnímání (119) - Jsi připraven? (119)
- Detekce podvodů (120)
- Porážková signalizace (120)
- Konflikty (121)
- Vyřešíme problém (122)
- Používáme diagram (122)
- Optimalizace (124)
- Stavíme rozložení (126)
- Detaily (128)
- Rozdíly mezi digitálními a analogovými obvody 129
- Další vylepšení obvodu (129)
- Složitější, než jste si mysleli? (129)
- Lze to provést pomocí mikrokontroléru? (130)
Experiment 17. Pojďme si hrát! (131) - Souvislosti: Pravděpodobnost 131
- Kontext: teorie her (132)
- Logika (132)
- Kdo podvádí? (135)
Pokus 18. Čas pro spínače (137) - Kontext: obvod XNOR vyrobený ze spínačů (138)
- Vraťme se ke hře (138)
- Zobrazit, které tlačítko bylo stisknuto (139)
- Anti-podvádění ve hře (141)
- Signalizace kravaty (143)
- Struktura obvodu (144)
- Výroba obvodu proti podvádění (147)
- Závěry (148)
Experiment 19. Dekódování telepatie (151) - Testování dekodéru
- Používání binárního kódu 154
- Umístění komponent na desku (156)
- Konfigurace konektorů dekodéru (158)
Pokus 20. Dekódování herního papíru, kamene, nůžek (159) - Logika (160)
- Specifikace (161)
- OR brána nedostupná (161)
- Brána NOR (162)
- Montáž komponent na prototypové desce (163)
- Další úpravy (167)
- Kódování (168)
Experiment 21. Hot Slot (169) - Multiplexování (169)
- Hra s dráty (170)
- Základní informace o multiplexerech 171
- Konfigurace konektorů multiplexeru (172)
- Aplikace multiplexeru (172)
- Porovnání analogových a digitálních multiplexorů (173)
- Základní znalosti o různých typech multiplexerů 174
- Designové hry (175)
- Počítání otvorů (175)
- Schéma zapojení (176)
- Konstrukce slotů na mince (179)
- Kdo vyhrává? (179)
- Ziskovost (180)
- Proč se tohle děje? (181)
- Kontext: Alternativní verze hry (182)
- A mikrokontrolér? (183)
Pokus 22. Logika pro generování zvukového signálu 185 - Kontext: theremin (185)
- Zvuková logika (185)
- Brána XOR v audio obvodu (185)
- Míchání (186)
Experiment 23. Puzzle (189) - Pozadí: Britský král hlavolamů (189)
- Pohyblivé žetony (189)
- Polní hry (190)
- Používání logických obvodů 191
- Ovidova hra založená na přepínačích (192)
- Další úpravy (193)
- Řešení hádanky (194)
Experiment 24 Přidání 195 - Pět principů binární soustavy 195
- Od bitů po státy (196)
- Kontext: Alternativní použití brány NAND 199
- Vaše malá zmije (200)
- Přidání prototypové desky (200)
Experiment 25. Rozšíření sčítače (203) - Návrat dekodéru (203)
- Přepínače ve dvouřadém krytu (204)
- Představujeme Encoder 205
- Další funkce kodéru
- Kontext: Pravomoci binárních čísel
- Kontext: Vytvoření vlastního kodéru 207
- Další úpravy: jiné způsoby zadávání údajů (208)
- Můžeme tento obvod postavit na základě přepínačů? (208)
- Další úpravy: Binární sčítač na základě přepínačů (208)
- Vytvořte tabulku 210
- Specifikace tlačítek (210)
- Další úpravy: další možnosti (211)
Pokus 26. Pohyblivé prsteny (213) - Demonstrace počítadla zvonění (213)
- Poznámka: nekompatibilita hodinového čipu (213)
- Sekvence otravných pinů (213)
- Goldpin Basics 215
- Základy počítadel prstenů 216
- Vývojové hry (217)
- Další funkce (218)
- Hratelnost (220)
- Další úpravy (221)
- A mikrokontrolér? (222)
Experiment 27. Řazení bitů 223 - Žádné klepání (223)
- Ukázka činnosti posuvného registru (225)
- Základní znalosti posuvných registrů
- Konfigurace konektoru (227)
- Kontext: Bitstreaming 227
Experiment 28. Oracle (229) - Hexagramy (229)
- Displej (230)
- Plná a přerušovaná čára (230)
- Čísla (231)
- Náhodné vzorkování 232
- Vzhled a dojem (234)
- Detaily (235)
- Panely nebo LED diody (235)
- Montáž čipu Oracle na desku prototypu (237)
- Montáž a testování (240)
- Používání věštců 241
- Pouzdro (242)
Experiment 29. Populární senzory (243) - Malý magnetický spínač (243)
- Testování jazýčkového spínače 244
- Jak to funguje? (245)
- Senzor hladiny (245)
- Ukazatel stavu paliva (246)
- Základní informace o jazýčkových spínačích 247
- Snadná výměna 248
- Instalace jazýčkového spínače (248)
- Kontext: magnetická polarizace (248)
- Typy a zdroje magnetů (249)
- Tvary magnetů (249)
- Další úpravy: vířivé proudy (251)
- Varování: Magnetická nebezpečí (252)
Pokus 30. Skryté senzory (253) - Hallův efekt (253)
- Hallův efekt - základy 256
- Typy snímačů Hall Effect (256)
- Použití senzorů (257)
- Další úpravy: miniaturní míčová hra (258)
- Ohýbání trubek (259)
- Ball Moving Electronics (260)
Experiment 31. Optoelektronika (261) - Aktivní senzory reagující na světlo (261)
- Poznámka: Pomalé opotřebení snímače (263)
- Čísla (263)
- Testování infračerveného senzoru (263)
- Testování infračervené LED (265)
- Testování fototranzistoru (265)
- Logické testování 266
- Možnosti (266)
- Základy optických snímačů přenosu (267)
- Vylepšené otvory na mince (267)
- Bude projekt fungovat v praxi? (267)
- Vzor (270)
- Prototypová deska (271)
- Pouzdro na mince (272)
Experiment 32. Vylepšení hry Ovidia (277) - Použití logických obvodů (277)
- Přepínání (278)
- Problémy s magnetickým polem (279)
- Další úpravy: pomocí mikrokontroléru (280)
Experiment 33 Rotace čtení 283 - Co je inkrementální kodér? (283)
- Specifikace (283)
- Pulzní vlak (284)
- Poznámka: průměrné položky (284)
- Uvnitř kodéru (285)
- Použití kodérů (285)
- Může to být náhodné (286)
- Otočné rozhodnutí (287)
- Rotary Dodge (288)
- Real Draw (290)
Pokus 34. Senzory podmínek prostředí (291) - Hodinový systém ovládající činnost jiného hodinového systému (291)
- Regulace teploty (292)
- Náhodné faktory
- Automatizace náhodného obvodu
- Kontext: zmenšení pracovního rozsahu měřiče (294)
- Regulace rychlosti (295)
- Základy termistorů 296
- Ještě náhodnější provoz termistoru (296)
- Senzor vlhkosti (297)
- Akcelerometr (297)
- Dotykový senzor (298)
- Empirické problémy
- Jak náhodná je náhodnost? (299)
Pokus 35. Registr posunu lineární zpětné vazby - Seznámíme se s posuvným registrem s lineární zpětnou vazbou (301)
- Základy LFSR
- Přesunutí registru zblízka
- Zero Problem 304
- Potřeba jedinečnosti (305)
- Poznámka: Specifičnost brány XNOR 308
- Provedení zkoušky (308)
- Jednotky a nuly (310)
- Problém rozkladu
- Přeskočení čísla 254 (311)
- Rozdělení hodinového vstupu (312)
- Nějaké další možnosti? (313)
- Obilí (313)
- Další úpravy: další hry a další čísla (313)
- Další úpravy: Náhodnost a mikrokontroléry (316)
Pokus 36. Zkušební zařízení pro vnímání vnímání jednou osobou (317) - Konečné logické diagramy
- Uvažujme o druhé části obvodu (318)
- Vstupy logických obvodů (319)
- Signál Připraveno (320)
- Spuštění generování sekvence z náhodného čísla 320
- Dvě po sobě jdoucí brány XOR (320)
- Vše záleží na hodinových obvodech 321
- Počítání každé zkoušky 323
- Schematické znázornění druhé části obvodu (324)
- Testování testeru
- Jak nepravděpodobné je mimosmyslové vnímání? (326)
- Možnosti trojúhelníku
- Pravděpodobnost podle Johna Walkera (328)
Kapitola 37. Je po všem? (331) - Bibliografie (333)
- Nákup komponent (335)
- Rejstřík (363)
|