• EOL

Agilní vývoj softwaru. Nejlepší zásady, vzory a postupy - Robert C. Martin

Index: KSZ-03122 EAN: 9788324696826

Překlad: Radoslaw Meryk . Vydavatel: Helion. Kniha ukazuje, jak se snadno vypořádat s populárními metodami programování, jako je OOD, UML, a také o tom, jaké jsou návrhové vzory, jak používat principy jediné odpovědnosti, Liskovovy substituce a inverze závislostí. Autor představuje praktický přístup k řešení problémů.

Agilní vývoj softwaru. Nejlepší zásady, vzory a postupy - Robert C. Martin
431,28 Kč
410,74 Kč bez DPH.
Nepřístupný
Produkt s ukončenou výrobou
30 dní na vrácení zboží
Výrobce: Helion

Pozornost!

Prodej produktu byl dokončen. Podívejte se na ostatní v této kategorii .

Popis produktu: Agilní vývoj softwaru. Nejlepší zásady, vzory a postupy - Robert C. Martin

V dnešní době roste poptávka po nových aplikacích velmi rychle. Pokud se chcete naučit, jak rychle a bez ztráty času vytvářet programy, přečtěte si tuto knihu.

Během čtení se dozvíte podrobně o programovacích metodách, jako je OOD, UML, a dozvíte se, jaké jsou návrhové vzory. Naučíte se, jak používat principy jediné odpovědnosti, Liskovovy substituce a obrácení závislosti. Autor představuje praktický přístup k řešení problémů, uvádí nejčastější chyby. Všechna vysvětlení jsou podporována příklady.

Agilní vývoj softwaru. Nejlepší zásady, vzory a postupy - Robert C. Martin Agilní vývoj softwaru. Nejlepší zásady, vzory a postupy - Robert C. Martin.

Díky informacím v této knize :

  • Naučíte se základy agilního vývoje softwaru
  • Seznámíte se s osvědčenými postupy
  • Zjistíte, jak refaktorovat kód
  • Zvolíte správné vzory a vyhnete se běžným chybám
  • Zlepšíte proces vývoje softwaru
  • Naučíte se, jak svůj program chránit

Výňatek z knihy ke čtení online .

Obsah

Předmluva (13)

Předmluva (14)

O autorech (20)

ČÁST I. AGILNÍ VÝVOJ SOFTWARU (21)

Kapitola 1. Agilní postupy (23)

  • Agilní aliance (24)
    • Manifest agilní aliance (24)
  • Pravidla (27)
  • Závěr (29)
  • Bibliografie (29)

Kapitola 2. Přehled extrémního programování (31)

  • Extrémní programovací postupy (31)
    • Zákazník je členem týmu (32)
    • Uživatelské příběhy (32)
    • Krátké cykly (32)
    • Přejímací zkoušky (33)
    • Párové programování (33)
    • Programování řízené testem (34)
    • Sdílené vlastnictví (34)
    • Kontinuální integrace (34)
    • Stabilní tempo (35)
    • Otevřený pracovní prostor (35)
    • Plánovací hra (35)
    • Jednoduchý design (36)
    • Refaktoring (37)
    • Metafora (37)
  • Závěr (38)
  • Bibliografie (38)

Kapitola 3. Plánování (39)

  • Počáteční průzkum (40)
    • Prototypování, dělení a rychlost (40)
  • Plánování distribučních verzí 41
  • Plánování iterací 41
  • Plánování úkolů (41)
    • V půli cesty (42)
  • Iterační kurz (42)
  • Aplikace (43)
  • Bibliografie (43)

Kapitola 4. Testování

  • Programování řízené testem (45)
    • Příklad projektu ve stylu „test nejprve“ (46)
    • Testovací izolace (47)
    • Neočekávaně eliminace zpětné vazby
  • Přejímací zkoušky (49)
    • Příklad přejímacího testu (50)
    • Architektura „mimochodem“ (51)
  • Aplikace (51)
  • Bibliografie (52)

Kapitola 5. Refaktorování (53)

  • Generování prvočísel - jednoduchý příklad refaktoringu 54
    • Závěrečná kontrola (59)
  • Závěr (62)
  • Bibliografie (63)

Kapitola 6. Epizoda programování (65)

  • Bowling (66)
  • Aplikace (98)

ČÁST II. AGILE PROJECT (101)

  • Příznaky špatného designu 101
  • Pravidla (101)
  • Vůně a pravidla (102)
  • Bibliografie (102)

Kapitola 7. Co je to agilní projekt? (103)

  • Co se stalo se softwarem? (103)
  • Design Smells - The Smell of Broken Software (104)
    • Co stimuluje software k zahynutí? (106)
    • Agilní týmy nedovolí rozbití softwaru (106)
  • Program kopírování (106)
    • Příklad programu kopírování vytvořeného v souladu s agilní metodikou (109)
    • Jak agilní vývojáři věděli, co mají dělat? (110)
  • Udržujte svůj projekt v nejlepším stavu 110
  • Aplikace (111)
  • Bibliografie (111)

Kapitola 8. SRP - Princip jediné odpovědnosti (113)

  • SRP - zásada jediné odpovědnosti 113
    • Co je to odpovědnost? (115)
    • Oddělení souvisejících povinností 115
    • Odolnost (116)
  • Aplikace (116)
  • Bibliografie (116)

Kapitola 9. OCP - Princip otevřeno-zavřeno (117)

  • OCP - zásada otevřeno-zavřeno (117)
  • Popis (118)
  • Klíčem je abstrakce (118)
  • Tvarová aplikace (119)
    • Porušení pravidel OCP (120)
    • Dodržování zásady OCP (121)
    • Přiznávám se. Lhal jsem (122)
    • Predikce a "přirozená" struktura (122)
    • Umístění "háčků" (123)
    • Uplatňování abstrakcí k získání výslovného uzavření 124
    • Použití přístupu k řízení dat k dosažení uzavření
  • Aplikace (126)
  • Bibliografie (126)

Kapitola 10 LSP - Zásada substituce Liskov 127

  • LSP - Zásada substituce Liskov 127
  • Jednoduchý příklad porušení pravidel LSP
  • Čtverce a obdélníky - jemnější porušení pravidla LSP Pravidlo 129
    • Skutečný problém (131)
    • Správnost není vrozená (132)
    • Vztah IS-A je o chování (132)
    • Smlouva (132)
    • Zadávání smluv při testování jednotek 133
  • Skutečný příklad (133)
    • Motivace (133)
    • Problém (135)
    • Řešení nekompatibilní s LSP
    • Řešení vyhovující LSP 136
  • Sekrece místo dědičnosti (137)
  • Heuristika a konvence
    • Degenerované funkce v odvozených třídách 140
    • Zvyšování výjimek z odvozených tříd 140
  • Poptávka (140)
  • Bibliografie (140)

Kapitola 11. DIP - zásada inverze závislostí 139

  • DIP - princip inverze závislostí 141
  • Rozdělení do vrstev 142
    • Zrušení vlastnictví (142)
    • Závislost na abstrakci 143
  • Jednoduchý příklad (144)
    • Hledání potřebných abstrakcí 145
  • Příklad pece 146
    • Dynamický a statický polymorfismus
  • Aplikace (148)
  • Bibliografie (148)

Kapitola 12. ISP - Princip segregace rozhraní 149

  • Nepořádek rozhraní
  • Distinct Clients Mean Separate Interfaces
    • Síla zákazníků ovlivňujících rozhraní
  • ISP - Princip segregace rozhraní 151
  • Rozhraní třídy versus rozhraní objektů
    • Rozdělení podle pověření (152)
    • Oddělení více dědičností 153
  • Příklad uživatelského rozhraní bankomatu (153)
    • Polyady a monády (158)
  • Poptávka (159)
  • Bibliografie (159)

ČÁST III. PŘÍPADOVÁ STUDIE: MZDOVÝ SYSTÉM (161)

  • Zbytková specifikace mzdového systému (162)
    • Cvičení 162
    • Příklad použití 1: Přidání nového zaměstnance
    • Příklad použití 2: Odstranit pracovníka (163)
    • Příklad použití 3: Poskytnutí listu (163)
    • Případ použití č. 4: Doručení zprávy o prodeji (163)
    • Případ použití 5: poskytování informací o poplatcích odborovým svazům (164)
    • Případ použití 6: Změna údajů o zaměstnancích (164)
    • Příklad použití 7: Generování mezd za den (164)

Kapitola 13. Příkaz Návrhové vzory a aktivní objekt 165

  • Jednoduché příkazy
  • Prodej (167)
    • Rozdělení fyzického a dočasného kódu 168
    • Rozdělení dočasného kódu (168)
  • Metoda Zpět 169
  • Aktivní zařízení (169)
  • Závěr (173)
  • Bibliografie (173)

Kapitola 14. Metoda a strategie šablony: Dědičnost versus delegace 175

  • Metoda šablony 176
    • Zneužití vzoru 178
    • Třídění bublin
  • Strategické (181)
    • Třídit znovu (183)
  • Aplikace (185)
  • Bibliografie (185)

Kapitola 15. Návrhové vzory fasád a mediátorů (187)

  • Fasáda (187)
  • Zprostředkovatel (188)
  • Žádost (190)
  • Bibliografie (190)

Kapitola 16 Návrhové vzory Singleton a Monostate 191

  • Singleton (192)
    • Výhody používání Singletonova vzoru
    • Náklady na použití vzoru Singleton
    • Návrhový vzor Singleton v praxi 193
  • Monostate (194)
    • Výhody používání vzoru Monostate
    • Monostate náklady 196
    • Návrhový vzor Monostate v praxi 196
  • Závěr (200)
  • Bibliografie (200)

Kapitola 17. Návrhový vzor Null Object 201

  • Aplikace (204)
  • Bibliografie (204)

Kapitola 18. Případová studie: mzdový systém. První iterace 205

  • Vložení (205)
    • Specifikace (206)
  • Analýza podle případu použití
    • Přidávání zaměstnanců
    • Odstranění zaměstnanců (208)
    • Dodání listu (209)
    • Dodání prodejních zpráv (209)
    • Poskytování informací o poplatcích odborovým svazům (210)
    • Změna údajů o zaměstnancích (210)
    • Výběry (212)
  • Reflexe: co jsme se naučili? (214)
  • Hledání požadovaných abstrakcí 214
    • Plán abstrakce (214)
    • Způsoby výběru (215)
    • Členství v odborech (216)
  • Poptávka (216)
  • Bibliografie (216)

Kapitola 19. Případová studie: mzdový systém. Implementace (217)

  • Přidávání zaměstnanců (218)
    • Mzdová databáze (219)
    • Použití metody šablony šablony pro přidávání zaměstnanců
  • Odstranění zaměstnanců (223)
    • Globální proměnné 225
  • Pracovní listy, zprávy o prodeji a příspěvky (225)
  • Změna údajů o zaměstnancích (231)
    • Přeřazení (235)
    • Co jsem kouřil? (240)
  • Zpracování výběrů (244)
    • Chceme, aby vývojáři činili obchodní rozhodnutí? (246)
    • Zpracování plateb zaměstnancům s pevným platem (246)
    • Platby za zaměstnance pracující v hodinovém systému (248)
    • Fakturační období: Designové číslo 251
  • Hlavní program (257)
  • Databáze (257)
  • Shrnutí návrhu mzdového systému (258)
    • Historie (259)
    • Zdroje (259)
  • Bibliografie (259)

ČÁST IV. ROZDĚLENÍ MZDOVÉHO SYSTÉMU DO BALENÍ (261)

Kapitola 20. Zásady návrhu balíčku 263

  • Navrhování s balíčky? (263)
  • Podrobnost: Konzistence paketů
    • Rovnocennost a distribuce kódu (REP)
    • Kolektivní opakovaně použitelný princip (CRP) (265)
    • Zásada kolektivního blokování (CCP) (266)
    • Shrnutí konzistence balíčku 266
  • Stabilita: Principy propojení paketů
    • Princip acyklických závislostí (ADP) 267
    • Týdenní sestavení (267)
    • Odstranění cyklů závislostí 268
    • Účinky cyklů v grafu závislosti balíku 269
    • Cyklus lámání 270
    • Variace (270)
  • Design nahoru a dolů (271)
  • Princip stabilní závislosti (SDP) 272
    • Stabilita (272)
    • Metriky stability
    • Ne všechny balíčky musí být stabilní
    • Kam by měla jít implementace designu na vysoké úrovni? (276)
  • Princip stabilní abstrakce (SAP) 276
    • Měření abstrakcí 276
    • Hlavní sekvence (277)
    • Vzdálenost od hlavní linky (278)
  • Poptávka (280)

Kapitola 21. Tovární návrhový vzor

  • Závislostní cyklus 283
  • Zaměnit továrny (284)
  • Použití továrního vzoru k vytvoření testovacích sad
  • Důležitost využívání továren (286)
  • Závěr (287)
  • Bibliografie (287)

Kapitola 22. Případová studie: Mzdový systém (část 2) (289)

  • Struktura paketu a notace
  • Uplatňování zásady kolektivního uzavírání (CCP) (291)
  • Aplikace pro opětovné použití kódu a distribuční ekvivalenci (REP) 292
  • Spojky a zapouzdření
  • Metriky (296)
  • Uplatňování indikátorů na mzdovou aplikaci (297)
    • Továrny na výrobu objektů (300)
    • Továrna objektů pro balíček TransactionImplementation (300)
    • Inicializace továren
    • Přestavba mezí konzistence
  • Konečná struktura balíků
  • Žádost (304)
  • Bibliografie (304)

ČÁST V. PŘÍPADOVÁ STUDIE: POČASÍ (305)

Kapitola 23. Složený vzor 307

  • Příklad: Složené příkazy 308
  • Více nebo ne více 309

Kapitola 24 Pozorovatel - vývoj kódu k vzoru 311

  • Digitální hodiny (311)
  • Aplikace (326)
    • Použití diagramů v této kapitole 327
  • Návrhový vzor pozorovatele
    • Správa objektově orientovaných návrhových pravidel pro návrhový vzor pozorovatele
  • Bibliografie (329)

Kapitola 25: Návrhové vzory Abstrakt Server a Bridge 331

  • Návrhový vzor Abstraktní server 332
    • Kdo je vlastníkem rozhraní? (333)
  • Návrhový vzor adaptéru 333
    • Navrhněte vzor Adaptér jako třídu
    • Problém s modemem. Adaptéry a princip LSP 334
  • Návrhový vzor mostu 338
  • Aplikace (339)
  • Bibliografie (340)

Kapitola 26 Návrhové vzory serveru proxy a schodiště do nebe - správa externích API

  • Reprezentativní vzor návrhu (342)
    • Implementace návrhového vzoru Proxy v aplikaci nákupního košíku (345)
    • Shrnutí reprezentativního vzorového vzoru 356
    • Podpora databází, middlewaru a externích API (357)
  • Schodiště do nebe (359)
    • Příklad použití vzoru Schodiště do nebe (360)
  • Aplikace (365)
  • Další návrhové vzory, které lze použít s databázemi 365
  • Poptávka (366)
  • Bibliografie (366)

Kapitola 27. Případová studie: Meteorologická stanice (367)

  • Cloudová společnost (367)
    • Software WMS-LC (369)
    • Výběr jazyka (369)
  • Systémový softwarový projekt Nimbus-LC (369)
    • 24hodinová historie a nahrávání (382)
    • Implementace HiLo algoritmů 384
  • Poptávka (391)
  • Bibliografie (391)
  • Recenze softwarových požadavků Nimbus-LC 391
    • Provozní požadavky (391)
    • 24hodinová historie (392)
    • Konfigurace uživatele (392)
    • Administrativní požadavky (392)
  • Případy použití Nimbus-LC 393
    • Herci (393)
    • Pouzdra na použití (393)
    • Historie měření (393)
    • Konfigurace (393)
    • Správa (393)
  • Plán vydání distribuce Nimbus-LC (394)
    • Vložení (394)
    • Vydání I (394)
    • Hrozby (394)
    • Produkty projektu (395)
    • Vydání II (395)
    • Implementované případy použití
    • Hrozby (395)
    • Produkty projektu (395)
    • Vydání III (396)
    • Implementované případy použití
    • Hrozby (396)
    • Produkty projektu (396)

ČÁST VI. PŘÍPADOVÁ STUDIE: ETS (397)

Kapitola 28. Návrhový vzor návštěvníka 399

  • Návštěvník rodiny designových vzorů (400)
  • Návštěvník (400)
    • Návrhový vzor Návštěvník funguje jako matice 403
  • Návrhový vzor Acyclic Visitor (403)
    • Návrhový vzor Návštěvník funguje jako řídká matice 407
    • Použití návrhového vzoru návštěvníka v generátorech sestav
    • Jiná použití pro návrhový vzor návštěvníka
  • Dekorativní návrhový vzor 413
    • Několik dekoratérů (416)
  • Objekt rozšíření návrhového vzoru 418
  • Poptávka (426)
    • Připomenutí (426)
  • Bibliografie (426)

Kapitola 29 Návrhový vzor stavu 427

  • Recenze Finite State Machines 427
  • Implementační techniky
    • Vnořené příkazy přepínače / případy 429
    • Interpretace přechodové tabulky 432
  • Návrhový vzor stavu 433
    • SMC - State Machine Compiler (436)
  • Kdy by se měly používat státní stroje? (439)
    • Strategie zpracování GUI na vysoké úrovni 439
    • Správci interakce s GUI
    • Distribuované výpočty
  • Poptávka (441)
  • Nabídky (441)
    • Implementace třídy Turnstile.java pomocí interpretace tabulky přechodů
    • Třída Turnstile.java generovaná kompilátorem SMC a dalšími podpůrnými soubory
  • Bibliografie (447)

Kapitola 30 Rámec ETS 449

  • Vložení (449)
    • Recenze informací o projektu 449
    • Počáteční období 1993-1994 (451)
    • Rámec? (451)
  • Rámec (452)
    • Kapela z roku 1994 (452)
    • Termín (452)
    • Strategické (452)
    • Výsledky (453)
  • Návrh rámce (454)
    • Společné požadavky na žádosti o posouzení
    • Návrh skórovacího rámce 456
  • Pouzdro vzorové metody Metoda šablony 459
    • Napište smyčku jednou (460)
    • Společné požadavky pro přihlášku na zkoušku (463)
    • The Passing Framework Design (463)
    • Architektura správce úloh
  • Aplikace (472)
  • Bibliografie (472)

Dodatek A. Notace UML. Část I: Příklad CGI 473

  • Systém záznamu kurzu: Popis problému 474
    • Herci (475)
    • Pouzdra na použití (475)
    • Doménový model
    • Architektura (482)
    • Abstraktní třídy a rozhraní v sekvenčních diagramech
  • Shrnutí (494)
  • Bibliografie (494)

Dodatek B. Notace UML. Část II: STATMUX (495)

  • Definice statistického multiplexeru
    • Softwarové prostředí (496)
    • Limity v reálném čase
    • Rutiny zpracování přerušení vstupu 497
    • Rutiny zpracování přerušení výstupu 501
    • Komunikační protokoly (502)
  • Závěr (512)
  • Bibliografie (512)

Dodatek C. Satira ve dvou podnicích (513)

  • Rufus! Inc. Project Kickoff (513)
  • Rupert Industries Project Alpha (513)

Dodatek D. Zdrojový kód je projekt (525)

  • Co je to softwarový design? (525)

Rejstřík (535)

Kniha - autor Robert C. Martin
Kniha - ISBN 978-83-246-9682-6
Kniha - vazba měkký
Kniha - vydavatel Helion
Šířka balení 0.001 cm
Výška balení 0.001 cm
Hloubka balení 0.001 cm
Váha balení 0.001 kg

Buďte první, kdo se zeptá na tento produkt!

Zákazníci, kteří koupili tento produkt, koupili také:

Produkty ze stejné kategorie: