Obsah Úvod (15) - Zábava bez počítače (15)
- Pro koho je tato kniha určena? (15)
- Co potřebujete k použití této knihy? (15)
- Software EV3 (15)
- Rozvržení této knihy (16)
- Domovská stránka (16)
- Začněme konečně! (16)
Comic: Apprentice Mechatronics (17) - pokračování na stranách 33, 63, 85, 104, 116, 124, 153, 199, 215, 254, 275, 321, 336, 388, 411, 434
1. Sada LEGO MINDSTORMS EV3 (21) - Studless Building (21)
- S hřeby versus bez hřeby: strukturální rozdíly (21)
- Pojmenování položek
- Nosníky (23)
- Přímé nosníky (23)
- Lomené paprsky (23)
- Rámy (24)
- Tenké paprsky a kravaty (24)
- Konektory (24)
- Křížové a kulaté otvory (25)
- Nápravy a podložky (26)
- Pinové konektory, konektory nápravy a úhlové konektory (27)
- Vícepárové konektory (27)
- Ozubená kola (28)
- Kola, pneumatiky a pásy (29)
- Dekorační prvky (29)
- Ostatní díly (30)
- Elektronické komponenty (30)
- Rozdíly mezi maloobchodními soupravami EV3 a sadami pro vzdělávání (31)
- Shrnutí (32)
2. Postavíme Poutník (35) - Základní modul (37)
- Poutník na kolech (41)
- Nárazník dotykového snímače (43)
- Poutník s nárazníkem s dotykovým senzorem (45)
- Follow Line Unit (46)
- Poutník po linii (46)
- Přední infračervený senzor (48)
- Poutník s předním infračerveným senzorem (49)
- Zdi (50)
- Poutník po zdi (50)
- Alternativa: Poutník s moduly Wall Walk nebo Line Walk (51)
- Dexterův lapač prachu (52)
- Poutník s lapačem prachu (54)
- Varianta č. 1: Poutník s lapačem prachu a nárazníkem s dotykovým senzorem (56)
- Možnost 2: Poutník kráčící po zdi s lapačem prachu (57)
- Pásový poutník (58)
- Secret Design: Gripping Module (62)
- Shrnutí (62)
3. Programování (65) - Složky každého programu (65)
- Sekvence (66)
- Rozhodnutí (66)
- Smyčky (66)
- Programování pomocí programu EV3 Brick (67)
- Váš první program pro EV3 Brick (67)
- Blocks Palette (72)
- Akční bloky (72)
- Dopravní blok (72)
- Velký blok motoru (73)
- Střední blok motoru (73)
- Blok displeje (74)
- Zvukový blok (74)
- Blok stavové lampy bloku EV3 (75)
- Počkejte bloky (75)
- Blok dotykového senzoru (75)
- Čekající blok na odražené světlo (75)
- Blok barevného senzoru (75)
- Čekající blok na cihlové tlačítko EV3 (76)
- Čekající blok otáček motoru (76)
- Blokování časového limitu (76)
- Pohotovostní blok infračerveného senzoru (77)
- Pohotovostní blok IR dálkového vysílače (77)
- Blok smyček (77)
- Shrnutí (78)
4. Pokročilé programování pomocí programu EV3 brick (79) - Poutník s nárazníkem s dotykovým senzorem (79)
- Nařídíme Poutníkovi, aby sledoval geometricky definovanou trasu (80)
- Nařídíme Poutníkovi, aby sledoval linii (80)
- Sledování řádku pomocí blokového programu (81)
- Zlepšení provozních charakteristik (81)
- Pořiďte Poutníkovi, aby sledoval zdi (82)
- Zlepšení provozních charakteristik (83)
- Shrnutí (84)
5. Programování EV3 (87) - Nastavení softwaru EV3 (87)
- Přehled softwaru EV3 (87)
- Vstupní hala (87)
- Programovací rozhraní (88)
- Hardware list (90)
- Nabídka Nástroje (91)
- Programovací palety (92)
- Akční bloky (92)
- Bloky programových sekvencí (92)
- Bloky senzorů (92)
- Datové provozní bloky
- Pokročilé bloky (93)
- Moje bloky (93)
- Vlastnosti projektu (93)
- Připojení cihly EV3 k počítači (94)
- Import cihlového programu EV3 95
- Analýza importovaného cihlového programu EV3 96
- Úpravy importovaného programu cihel (96)
- Snaha o přesnost 97
- Cestování na určitou vzdálenost (98)
- Otočení o určitý počet stupňů (98)
- Experimentování s akčními bloky
- Ovládání sekvence programu (101)
- Shrnutí (103)
6. Experimentování s infračerveným systémem EV3 (105) - IR dálkový vysílač (105)
- Použití infračerveného dálkového ovladače jako dálkového ovládání (106)
- Používání bloků senzorů a datových kabelů (107)
- Softwarové funkce EV3 pro ladění programů (108)
- Elegantní zobrazení dat pomocí bloku textu 109
- Porozumění datovým typům 110
- Postupujte podle dálkového infračerveného vysílače (111)
- Použití základní operace aritmetického provozního bloku 114
- Shrnutí (115)
7. Matematika, která je základem magie! (117) - Řešení chyb měření 117
- Aritmetický provozní blok pokročilého režimu 118
- Zaoblovací blok (118)
- Srovnávací blok (120)
- Převod číselných hodnot na logické hodnoty 120
- Integrované srovnávací bloky (120)
- Pevný blok (121)
- Vylepšení našeho programu sledování zdí (121)
- Shrnutí (123)
8. LEGO pokyny (127) - Odhalujeme tajemství zlomených paprsků (127)
- Trojúhelníky versus obdélníky (128)
- Prodloužení paprsku (131)
- Posilování (132)
- Vícepárové konektory (134)
- Opakování rychlostních stupňů (135)
- Správné spojování rychlostních stupňů (135)
- Konstrukční převody (137)
- Kolová spojení (138)
- Pravoúhlá ozubená kola (139)
- Ozubená kola (142)
- Šnekové kolo (143)
- Transformace provozu 145
- Koncepty konstrukce motoru (147)
- Střední motor s předním vývodem # 1 (147)
- Střední motor s předním výstupem # 2 (148)
- Jednostranný výjezdový střední motor (149)
- Oboustranný výjezd - střední motor (149)
- Střední motor s jednoduchým sníženým bočním východem (150)
- Středně převodový motor (150)
- Střední motor s více výstupy (151)
- Horizontální východ s velkým motorem (152)
- Velké možnosti přenosu motoru (152)
- Shrnutí (152)
9. Stavba kapitolské husy (155) - Jak je na tom husa? (155)
- Struktura pravé nohy (156)
- Struktura levé nohy (162)
- Hlavní struktura (169)
- Provedení levé nohy (171)
- Struktura pravé nohy (174)
- Hlavní struktura (176)
- Konstrukce zadního držáku (179)
- Konstrukce předního držáku (184)
- Hlavní struktura (185)
- Krk design (191)
- Hlavní struktura (195)
10. Programujeme Capitoline Goose (201) - Cihlový program EV3 pro Capitoline Goose (201)
- Program (201)
- Jak to funguje (201)
- Spuštění robota a řešení problémů (202)
- Import a editace programu v softwaru EV3 (203)
- Vytvořit kopie (203)
- Úprava programu (203)
- Vytváření vlastních bloků pomocí nástroje My Block Builder
- Vytváření vlastních bloků se vstupními a výstupními sokety
- Automatické přidávání parametrů a výstupních soketů do vlastních bloků
- Dodatečná konfigurace vlastního bloku 209
- Pokročilý vývoj programu 209
- Self Block ResetBody (209)
- Vytvoření pokročilého vlastního bloku pro šlapání
- Ultimate Capitoline Goose Program (212)
- Logický provozní blok (213)
- Časový blok (213)
- Shrnutí (214)
11. Stavíme Super Car (217) - Hlavní struktura (218)
- Maska design (222)
- Hlavní struktura (225)
- Střešní konstrukce automobilu (239)
- Hlavní struktura (240)
- Konstrukce systému řízení (242)
- Hlavní struktura (244)
- Stavíme dálkové ovládání (248)
- Shrnutí (253)
12. Programujeme Superauto (257) - Elektronický diferenciál versus mechanický diferenciál (257)
- Použití proměnných 258
- Aplikace polí
- Použití variabilního bloku s číselnými a logickými poli 259
- Použití provozního bloku pole 260
- Použití vícerámového přepínacího bloku (260)
- Provádění paralelních sekvencí (multitasking)
- Stavíme vlastní bloky (262)
- Custom Block ResetSteer (262)
- Vlastní blok řízení (262)
- Vlastní blok pohonu (263)
- Vlastní blok ReadRemote2 (264)
- Programování vozu, aby se zabránilo překážkám (266)
- Programování vozu na dálkové ovládání (267)
- Použití polí k vymazání vlastního bloku ReadRemote Block 267
- Programování vozu podle vysílače (269)
- Blok vlastního znamení (269)
- Blok vlastní saturace (271)
- ReadBeacon Custom Block (271)
- Blok rozsahu (271)
- Program FollowBeacon 272
- Obohatení Super s mořskou pannou (272)
- Blok smyčky (273)
- Konec programového bloku (274)
- Shrnutí (274)
13. Stavíme Sentinel (277) - Hlavní struktura (278)
- Struktura pravé nohy (282)
- Hlavní struktura (285)
- Provedení levé nohy (285)
- Hlavní struktura (288)
- Torzo (292)
- Hlavní struktura (297)
- Struktura levé paže (301)
- Struktura pravé paže (302)
- Hlavní struktura (304)
- Design zadního krytu (307)
- Spodní spodní konstrukce středního krytu (309)
- Konstrukce zadní kapoty pokračování (310)
- Spodní konstrukce hlavy (311)
- Dokončení konstrukce zadní kapoty (313)
- Hlavní struktura (316)
- Stavba barevné kostky (318)
- Shrnutí (320)
14. Naprogramujeme Sentry (323) - Blok přístupu k souborům (323)
- Vytváření, mazání a ukládání dat (323)
- Čtení dat ze souboru
- Zjištění konce souboru
- Blok losování (324)
- Vytváření vlastních bloků
- Custom Block ResetLegs (326)
- Vlastní WalkFWD blok (327)
- Vlastní laserový blok (327)
- Vlastní odbočka (327)
- Vlastní blok PowerDownFX (328)
- Vlastní blok WaitButton
- Vlastní blok SayColor
- Vlastní blok ExeCode
- Vlastní blok MakeProgram (331)
- Blok uživatelského běhu programu (331)
- Vlastní blok MakePrgFile 332
- Vlastní blok ParseFile
- Vlastní blok RunPrgFile 332
- Programování hlídky pro hlídku (333)
- Programování strážce barvami, zatímco program běží (334)
- Vytváření perzistentních barevných programů za běhu (334)
- Shrnutí (335)
15. Stavba tyranosaura (339) - Hlavní struktura (340)
- Konstrukce rámu nohou (343)
- Hlavní struktura (345)
- Levá noha (348)
- Struktura pravé nohy (353)
- Hlavní struktura (358)
- Bloková struktura EV3 (363)
- Hlavní struktura (364)
- Struktura hlavy a trupu (375)
- Hlavní struktura (385)
- Shrnutí (387)
16. Programujeme Tyrannosaurus (393) - Vytváření vlastních bloků pro Wander
- Reset vlastního blokování (393)
- Vlastní bloky MoveAbsolute a MoveAbsolute2
- Blok vlastních kroků (394)
- Custom Roar Block (394)
- Custom Chew Block (394)
- Blok přizpůsobeného vzhledu (394)
- Vlastní pravý blok (396)
- Levý vlastní blok (396)
- TurnUntil Custom Block (397)
- Programování tyranosaura pro roaming (397)
- Navrhování chování tyranosaura (397)
- Programování konečných stavových automatů (398)
- Obecná struktura (400)
- Základní (400)
- Proměnná času (400)
- Přechody (400)
- Události senzorů (401)
- Události časovače
- Filtry časovače předávané událostmi (401)
- Aktivity (402)
- Vytváření vlastních bloků pro závěrečný program 404
- Custom Turn Block (404)
- ReadBeacon Custom Block (404)
- Vlastní blok INIT (405)
- Vlastní blok IDLE (405)
- HUNGRY vlastní blok (407)
- Vlastní blok vyhledávání (407)
- CHASE Custom Block (408)
- Programování chování tyranosaura (408)
- Shrnutí 410
Seznam položek v sadě EV3 # 31313 (413) B Rozdíly mezi 31313 sadami LEGO MINDSTORMS EV3 a 45544 sadami LEGO MINDSTORMS Education EV3 (421) - Elektronická zařízení (421)
- Software EV3 (421)
- Převod domácí sady na vzdělávací jádro
- Převeďte své vzdělávací jádro na domácí sadu (426)
- Převeďte rozšiřující sadu Education na domácí sadu (431)
Rejstřík (435) |