• EOL

LEGO Mindstorms EV3 Lab. Budování, programování a experimentování - Daniele Benedettelli

Index: KSZ-02974

Překlad: Dorota Konowrocka-Sawa. Vydavatel: Helion. Kniha uvádí čtenáře do světa robotů Lego Mindstorms EV3.

LEGO Mindstorms EV3 Lab. Budování, programování a experimentování - Daniele Benedettelli
354,92 Kč
338,02 Kč bez DPH.
Nepřístupný
Produkt s ukončenou výrobou
30 dní na vrácení zboží
Výrobce: Helion

Pozornost!

Prodej produktu byl dokončen. Podívejte se na další knihy v této kategorii .

Popis

Lego Mindstorms EV3 má mnoho nových a zajímavých funkcí, které mohou uživatele zpočátku zmást. A naučit se, jak ze své soupravy vytěžit maximum, může trvat několik měsíců. Pokud nevíte, kde začít, nebo se chcete naučit používat pokročilé Lego mechanismy, přečtěte si tuto knihu a využijte rady zkušeného odborníka - Danielel Benedettelli.

Kniha seznamuje čtenáře se světem robotů Lego. Ukazuje, jak používat dostupné mechanismy - motory, převody a senzory. Učí, jak programovat dlaždice tak, aby vytvářely roboty, kteří se vyhýbají překážkám, chodí po dvou nohách a dokonce vykazují autonomní chování. Četné ilustrace dělají stavění robota Lego nikdy tak snadné.

Jak budete číst, budete stavět a programovat pět úžasných robotů Lego Mindstorms EV3:

  • Wanderer - vozidlo, které lze upravit tak, aby sledovalo čáru, vyhýbalo se překážkám a dokonce čistilo podlahu,
  • Capitoline Goose - dvounohý robot, kterého lze naprogramovat tak, aby hlídal místnost pouze pomocí cihlového programu EV3 (k tomu nepotřebujete počítač!),
  • Super auto - obrněné auto s pohonem všech kol a ergonomickým dálkovým ovládáním vybavené dvěma joysticky,
  • Sentinel - chodící třínohý robot, který dokáže zaznamenávat a přehrávat barevně kódované příkazové sekvence,
  • Tyrannosaurus - děsivý dvounohý robot, který dokáže svou kořist najít a dohnat.

Výňatek z knihy ke čtení online .

Obsah

Úvod (15)

  • Zábava bez počítače (15)
  • Pro koho je tato kniha určena? (15)
  • Co potřebujete k použití této knihy? (15)
  • Software EV3 (15)
  • Rozvržení této knihy (16)
  • Domovská stránka (16)
  • Začněme konečně! (16)

Comic: Apprentice Mechatronics (17)

  • pokračování na stranách 33, 63, 85, 104, 116, 124, 153, 199, 215, 254, 275, 321, 336, 388, 411, 434

1. Sada LEGO MINDSTORMS EV3 (21)

  • Studless Building (21)
    • S hřeby versus bez hřeby: strukturální rozdíly (21)
  • Pojmenování položek
    • Nosníky (23)
      • Přímé nosníky (23)
      • Lomené paprsky (23)
      • Rámy (24)
      • Tenké paprsky a kravaty (24)
    • Konektory (24)
      • Čepy s nápravou (24)
    • Křížové a kulaté otvory (25)
      • Nápravy a podložky (26)
      • Pinové konektory, konektory nápravy a úhlové konektory (27)
      • Vícepárové konektory (27)
    • Ozubená kola (28)
    • Kola, pneumatiky a pásy (29)
    • Dekorační prvky (29)
    • Ostatní díly (30)
    • Elektronické komponenty (30)
  • Rozdíly mezi maloobchodními soupravami EV3 a sadami pro vzdělávání (31)
  • Shrnutí (32)

2. Postavíme Poutník (35)

  • Základní modul (37)
  • Poutník na kolech (41)
  • Nárazník dotykového snímače (43)
  • Poutník s nárazníkem s dotykovým senzorem (45)
  • Follow Line Unit (46)
  • Poutník po linii (46)
  • Přední infračervený senzor (48)
  • Poutník s předním infračerveným senzorem (49)
  • Zdi (50)
  • Poutník po zdi (50)
    • Alternativa: Poutník s moduly Wall Walk nebo Line Walk (51)
  • Dexterův lapač prachu (52)
  • Poutník s lapačem prachu (54)
    • Varianta č. 1: Poutník s lapačem prachu a nárazníkem s dotykovým senzorem (56)
    • Možnost 2: Poutník kráčící po zdi s lapačem prachu (57)
  • Pásový poutník (58)
  • Secret Design: Gripping Module (62)
  • Shrnutí (62)

3. Programování (65)

  • Složky každého programu (65)
    • Sekvence (66)
    • Rozhodnutí (66)
    • Smyčky (66)
  • Programování pomocí programu EV3 Brick (67)
  • Váš první program pro EV3 Brick (67)
  • Blocks Palette (72)
    • Akční bloky (72)
      • Dopravní blok (72)
      • Velký blok motoru (73)
      • Střední blok motoru (73)
      • Blok displeje (74)
      • Zvukový blok (74)
      • Blok stavové lampy bloku EV3 (75)
    • Počkejte bloky (75)
      • Blok dotykového senzoru (75)
      • Čekající blok na odražené světlo (75)
      • Blok barevného senzoru (75)
      • Čekající blok na cihlové tlačítko EV3 (76)
      • Čekající blok otáček motoru (76)
      • Blokování časového limitu (76)
      • Pohotovostní blok infračerveného senzoru (77)
      • Pohotovostní blok IR dálkového vysílače (77)
  • Blok smyček (77)
  • Shrnutí (78)

4. Pokročilé programování pomocí programu EV3 brick (79)

  • Poutník s nárazníkem s dotykovým senzorem (79)
  • Nařídíme Poutníkovi, aby sledoval geometricky definovanou trasu (80)
  • Nařídíme Poutníkovi, aby sledoval linii (80)
    • Sledování řádku pomocí blokového programu (81)
    • Zlepšení provozních charakteristik (81)
  • Pořiďte Poutníkovi, aby sledoval zdi (82)
    • Zlepšení provozních charakteristik (83)
  • Shrnutí (84)

5. Programování EV3 (87)

  • Nastavení softwaru EV3 (87)
  • Přehled softwaru EV3 (87)
    • Vstupní hala (87)
    • Programovací rozhraní (88)
    • Hardware list (90)
    • Nabídka Nástroje (91)
    • Programovací palety (92)
      • Akční bloky (92)
      • Bloky programových sekvencí (92)
      • Bloky senzorů (92)
      • Datové provozní bloky
      • Pokročilé bloky (93)
      • Moje bloky (93)
    • Vlastnosti projektu (93)
  • Připojení cihly EV3 k počítači (94)
  • Import cihlového programu EV3 95
    • Analýza importovaného cihlového programu EV3 96
    • Úpravy importovaného programu cihel (96)
    • Snaha o přesnost 97
      • Cestování na určitou vzdálenost (98)
      • Otočení o určitý počet stupňů (98)
  • Experimentování s akčními bloky
  • Ovládání sekvence programu (101)
    • Spínací blok (102)
  • Shrnutí (103)

6. Experimentování s infračerveným systémem EV3 (105)

  • IR dálkový vysílač (105)
  • Použití infračerveného dálkového ovladače jako dálkového ovládání (106)
  • Používání bloků senzorů a datových kabelů (107)
  • Softwarové funkce EV3 pro ladění programů (108)
  • Elegantní zobrazení dat pomocí bloku textu 109
  • Porozumění datovým typům 110
    • Změna datového typu 111
  • Postupujte podle dálkového infračerveného vysílače (111)
  • Použití základní operace aritmetického provozního bloku 114
  • Shrnutí (115)

7. Matematika, která je základem magie! (117)

  • Řešení chyb měření 117
  • Aritmetický provozní blok pokročilého režimu 118
  • Zaoblovací blok (118)
  • Srovnávací blok (120)
    • Převod číselných hodnot na logické hodnoty 120
    • Integrované srovnávací bloky (120)
  • Pevný blok (121)
  • Vylepšení našeho programu sledování zdí (121)
  • Shrnutí (123)

8. LEGO pokyny (127)

  • Odhalujeme tajemství zlomených paprsků (127)
  • Trojúhelníky versus obdélníky (128)
  • Prodloužení paprsku (131)
  • Posilování (132)
  • Vícepárové konektory (134)
  • Opakování rychlostních stupňů (135)
    • Správné spojování rychlostních stupňů (135)
    • Konstrukční převody (137)
    • Kolová spojení (138)
    • Pravoúhlá ozubená kola (139)
    • Ozubená kola (142)
    • Šnekové kolo (143)
    • Transformace provozu 145
  • Koncepty konstrukce motoru (147)
    • Střední motor s předním vývodem # 1 (147)
    • Střední motor s předním výstupem # 2 (148)
    • Jednostranný výjezdový střední motor (149)
    • Oboustranný výjezd - střední motor (149)
    • Střední motor s jednoduchým sníženým bočním východem (150)
    • Středně převodový motor (150)
    • Střední motor s více výstupy (151)
    • Horizontální východ s velkým motorem (152)
    • Velké možnosti přenosu motoru (152)
  • Shrnutí (152)

9. Stavba kapitolské husy (155)

  • Jak je na tom husa? (155)
  • Struktura pravé nohy (156)
  • Struktura levé nohy (162)
  • Hlavní struktura (169)
  • Provedení levé nohy (171)
  • Struktura pravé nohy (174)
  • Hlavní struktura (176)
  • Konstrukce zadního držáku (179)
  • Konstrukce předního držáku (184)
  • Hlavní struktura (185)
  • Krk design (191)
  • Hlavní struktura (195)

10. Programujeme Capitoline Goose (201)

  • Cihlový program EV3 pro Capitoline Goose (201)
    • Program (201)
    • Jak to funguje (201)
    • Spuštění robota a řešení problémů (202)
  • Import a editace programu v softwaru EV3 (203)
    • Vytvořit kopie (203)
    • Úprava programu (203)
  • Vytváření vlastních bloků pomocí nástroje My Block Builder
    • Vytváření vlastních bloků se vstupními a výstupními sokety
    • Automatické přidávání parametrů a výstupních soketů do vlastních bloků
    • Dodatečná konfigurace vlastního bloku 209
  • Pokročilý vývoj programu 209
    • Self Block ResetBody (209)
    • Vytvoření pokročilého vlastního bloku pro šlapání
    • Ultimate Capitoline Goose Program (212)
  • Logický provozní blok (213)
  • Časový blok (213)
  • Shrnutí (214)

11. Stavíme Super Car (217)

  • Hlavní struktura (218)
  • Maska design (222)
  • Hlavní struktura (225)
  • Střešní konstrukce automobilu (239)
  • Hlavní struktura (240)
  • Konstrukce systému řízení (242)
  • Hlavní struktura (244)
  • Stavíme dálkové ovládání (248)
  • Shrnutí (253)

12. Programujeme Superauto (257)

  • Elektronický diferenciál versus mechanický diferenciál (257)
  • Použití proměnných 258
  • Aplikace polí
    • Použití variabilního bloku s číselnými a logickými poli 259
    • Použití provozního bloku pole 260
  • Použití vícerámového přepínacího bloku (260)
  • Provádění paralelních sekvencí (multitasking)
  • Stavíme vlastní bloky (262)
    • Custom Block ResetSteer (262)
    • Vlastní blok řízení (262)
    • Vlastní blok pohonu (263)
    • Vlastní blok ReadRemote2 (264)
  • Programování vozu, aby se zabránilo překážkám (266)
  • Programování vozu na dálkové ovládání (267)
  • Použití polí k vymazání vlastního bloku ReadRemote Block 267
  • Programování vozu podle vysílače (269)
    • Blok vlastního znamení (269)
    • Blok vlastní saturace (271)
    • ReadBeacon Custom Block (271)
    • Blok rozsahu (271)
    • Program FollowBeacon 272
  • Obohatení Super s mořskou pannou (272)
    • Blok smyčky (273)
    • Konec programového bloku (274)
  • Shrnutí (274)

13. Stavíme Sentinel (277)

  • Hlavní struktura (278)
  • Struktura pravé nohy (282)
  • Hlavní struktura (285)
  • Provedení levé nohy (285)
  • Hlavní struktura (288)
  • Torzo (292)
  • Hlavní struktura (297)
  • Struktura levé paže (301)
  • Struktura pravé paže (302)
  • Hlavní struktura (304)
  • Design zadního krytu (307)
  • Spodní spodní konstrukce středního krytu (309)
  • Konstrukce zadní kapoty pokračování (310)
  • Spodní konstrukce hlavy (311)
  • Dokončení konstrukce zadní kapoty (313)
  • Hlavní struktura (316)
  • Stavba barevné kostky (318)
  • Shrnutí (320)

14. Naprogramujeme Sentry (323)

  • Blok přístupu k souborům (323)
    • Vytváření, mazání a ukládání dat (323)
    • Čtení dat ze souboru
    • Zjištění konce souboru
  • Blok losování (324)
  • Vytváření vlastních bloků
    • Custom Block ResetLegs (326)
    • Vlastní WalkFWD blok (327)
    • Vlastní laserový blok (327)
    • Vlastní odbočka (327)
    • Vlastní blok PowerDownFX (328)
    • Vlastní blok WaitButton
    • Vlastní blok SayColor
    • Vlastní blok ExeCode
    • Vlastní blok MakeProgram (331)
    • Blok uživatelského běhu programu (331)
    • Vlastní blok MakePrgFile 332
    • Vlastní blok ParseFile
    • Vlastní blok RunPrgFile 332
  • Programování hlídky pro hlídku (333)
  • Programování strážce barvami, zatímco program běží (334)
  • Vytváření perzistentních barevných programů za běhu (334)
  • Shrnutí (335)

15. Stavba tyranosaura (339)

  • Hlavní struktura (340)
  • Konstrukce rámu nohou (343)
  • Hlavní struktura (345)
  • Levá noha (348)
  • Struktura pravé nohy (353)
  • Hlavní struktura (358)
  • Bloková struktura EV3 (363)
  • Hlavní struktura (364)
  • Struktura hlavy a trupu (375)
  • Hlavní struktura (385)
  • Shrnutí (387)

16. Programujeme Tyrannosaurus (393)

  • Vytváření vlastních bloků pro Wander
    • Reset vlastního blokování (393)
    • Vlastní bloky MoveAbsolute a MoveAbsolute2
    • Blok vlastních kroků (394)
    • Custom Roar Block (394)
    • Custom Chew Block (394)
    • Blok přizpůsobeného vzhledu (394)
    • Vlastní pravý blok (396)
    • Levý vlastní blok (396)
    • TurnUntil Custom Block (397)
  • Programování tyranosaura pro roaming (397)
  • Navrhování chování tyranosaura (397)
  • Programování konečných stavových automatů (398)
    • Obecná struktura (400)
    • Základní (400)
    • Proměnná času (400)
    • Přechody (400)
    • Události senzorů (401)
    • Události časovače
    • Filtry časovače předávané událostmi (401)
    • Aktivity (402)
  • Vytváření vlastních bloků pro závěrečný program 404
    • Custom Turn Block (404)
    • ReadBeacon Custom Block (404)
    • Vlastní blok INIT (405)
    • Vlastní blok IDLE (405)
    • HUNGRY vlastní blok (407)
    • Vlastní blok vyhledávání (407)
    • CHASE Custom Block (408)
  • Programování chování tyranosaura (408)
  • Shrnutí 410

Seznam položek v sadě EV3 # 31313 (413)

B Rozdíly mezi 31313 sadami LEGO MINDSTORMS EV3 a 45544 sadami LEGO MINDSTORMS Education EV3 (421)

  • Elektronická zařízení (421)
  • Software EV3 (421)
  • Převod domácí sady na vzdělávací jádro
  • Převeďte své vzdělávací jádro na domácí sadu (426)
  • Převeďte rozšiřující sadu Education na domácí sadu (431)

Rejstřík (435)

Kniha - autor Daniele Benedettelli
Kniha - ISBN 978-83-246-9579-9
Kniha - vazba měkký
Kniha - vydavatel Helion
Šířka balení 0.001 cm
Výška balení 0.001 cm
Hloubka balení 0.001 cm
Váha balení 0.001 kg

Buďte první, kdo se zeptá na tento produkt!

Zákazníci, kteří koupili tento produkt, koupili také:

Produkty ze stejné kategorie: