Popis
Arduino je platforma, která umožňuje každému elektronickému nadšenci realizovat různé projekty bez nutnosti pájení a vytváření desek plošných spojů. Díky rozsáhlé dokumentaci a speciálnímu programovacímu prostředí je vytváření těchto projektů velmi snadné.
Hlavním tématem této knihy je vývoj softwaru pro Arduino. Během čtení se čtenář naučí základy jazyka C. Naučte se, jak používat datové struktury a jak používat konektory na platformě Arduino. Naučí se také, jak zobrazit data na LCD displeji a jak připojit Arduino k ethernetové síti. V této pozici autor také představuje bohatost knihovny Arduino.
Během čtení:
- seznámíte se s designem desky Arduino
- naučíte se základy C potřebné pro programování Arduina
- budete přijímat a odesílat data prostřednictvím komunikačních rozhraní
- zahájíte dobrodružství s platformou Arduino
Naše nabídka zahrnuje sady Arduino a LCD displeje použité v knize.
Obsah O autorovi (9) Poděkování (10) Úvod (11) - Co je Arduino? (11)
- Co budete potřebovat (12)
- Používání této knihy (12)
- Pomůcky (13)
Kapitola 1. Zde je Arduino (15) - Mikrokontroléry (15)
- Deska Arduino (17)
- Síla (17)
- Napájecí konektory (17)
- Analogové vstupy (18)
- Digitální konektory (18)
- Mikrokontrolér (18)
- Ostatní komponenty (19)
- Začátky Arduina (19)
- Rodina desek Arduino (21)
- Uno, Duemilanove a Diecimila (21)
- Mega (22)
- Nano (22)
- Bluetooth (23)
- Lilypad (24)
- Další „oficiální“ dlaždice (24)
- Další klony a odrůdy Arduina (25)
- Shrnutí (25)
Kapitola 2. Začínáme s Arduinem (27) - Síla (27)
- Instalace softwaru (28)
- Načíst první skicu (28)
- Aplikace Arduino (33)
- Shrnutí (34)
Kapitola 3. C základy (35) - Programování (35)
- Co je programovací jazyk? (36)
- Ještě jednou mrkněte (40)
- Proměnné (42)
- Experimentování v C.
- Numerické proměnné a aritmetika 45
- Příkazy (47)
- pokud (47)
- pro (49)
- zatímco (51)
- Směrnice #define (52)
- Shrnutí (52)
Kapitola 4. Funkce (53) - Co je to funkce? (53)
- Parametry (54)
- Globální, místní a statické proměnné 55
- Vrácení hodnoty
- Proměnné jiných typů
- plovák (59)
- boolean (60)
- Další datové typy (61)
- Styl zápisu kódu (62)
- Odsazení (62)
- Otevírací rovnátka (63)
- Mezery (63)
- Komentáře (64)
- Shrnutí (65)
Kapitola 5. Pole a řetězce 67 - Pole (67)
- Aplikace tabulek na morseovku a signál SOS (70)
- Řetězcová pole (71)
- Řetězcové literály
- Řetězcové proměnné
- Překladač morseových kódů (73)
- Data (73)
- Globální proměnné a funkce nastavení
- Funkce smyčky (75)
- Funkce flashSequence 77
- Funkce flashDotOrDash 78
- Sestavení celého programu (78)
- Shrnutí (80)
Kapitola 6. Vstupy a výstupy (81) - Digitální výstupy (81)
- Digitální vstupy (84)
- Vytahovací rezistor (85)
- Interní pull-up rezistor (88)
- Odstranění klepání (88)
- Analogové výstupy (93)
- Analogové vstupy (95)
- Shrnutí (96)
Kapitola 7. Standardní knihovna Arduino (97) - Náhodná čísla (97)
- Matematické funkce 99
- Manipulace s bity (99)
- Pokročilé vstupní a výstupní funkce (102)
- Generování tónů 102
- Vstup posuvného registru (103)
- Přerušení (103)
- Shrnutí (105)
Kapitola 8. Ukládání dat 107 - Pevné (107)
- Směrnice PROGMEM (108)
- EEPROM (109)
- Ukládání hodnoty proměnné Int do EEPROM (110)
- Ukládání pohyblivých hodnot do EEPROM (Un) (110)
- Uložení řetězce v EEPROM (111)
- Vymazání obsahu EEPROM 112
- Komprese (112)
- Shrnutí (113)
Kapitola 9. LCD displeje (115) - Tabulka zobrazující zprávy pomocí rozhraní USB (116)
- Používání displeje (118)
- Další funkce knihovny LCD displeje (119)
- Shrnutí (120)
Kapitola 10. Programování ethernetových aplikací 121 - Desky, které vám umožní pracovat v síti Ethernet (122)
- Komunikace se síťovými servery (122)
- Arduino jako webový server (123)
- Konfigurace konektorů Arduino po síti (126)
- Shrnutí (131)
Kapitola 11. C ++ a knihovny - Mechanismy objektů
- Příklad vložené knihovny
- Budování knihoven
- Soubor záhlaví (134)
- Implementační soubor (136)
- Doplnění vaší knihovny (137)
- Shrnutí (139)
Rejstřík (141) |