• EOL

Lego Mindstorms EV3. Programovací roboti - Wiesław Rychlicki

Index: KSZ-07393 EAN: 9788328322004

Vydavatel: Helion. Autor knihy představuje základy programování založeného na robotech ze série Lego Mindstorms. Ukazuje také některé z vašich oblíbených návrhů.

Lego Mindstorms EV3. Programovací roboti - Wiesław Rychlicki
310,66 Kč
295,87 Kč bez DPH.
Nepřístupný
Produkt s ukončenou výrobou
30 dní na vrácení zboží
Výrobce: Lego

Pozornost!

Prodej produktu byl dokončen. Podívejte se na ostatní v této kategorii .

Popis

Lego Mindstorms je díky mnoha senzorům a pohonům obsaženým v sadě nejen hračkou pro děti, ale také skvělým nástrojem pro učení robotiky.

Kniha se mimo jiné zabývá témata jako:

  • Robotický mozek a programovací aplikace, nebo kde začít s dobrodružstvím s roboty LEGO
  • Motory a senzory, nebo jak zajistit správnou funkci robota v reálném světě
  • Můj vlastní robot, nebo jak postavit a naprogramovat robota podle vašich potřeb

Autor knihy ukazuje, jak funguje kostka EV3 a jaké aplikace můžete použít k programování svých robotů. Provede vás oblastí numerických dat, logických, aritmetických a dalších operací i řídicích pokynů. Seznámí vás s možnostmi vytváření podprogramů a vícevláknového programování . Díky tomu se dozvíte o motorech a čidlech i blocích použitých k jejich programování. Uvidíte, jak lze kostky EV3 skládat dohromady, a poté se podívejte na tři autorovy oblíbené roboty. To vás jistě inspiruje, abyste přišli s vlastními LEGO výtvory a softwarem za nimi!

Obsah

  • Od autora (7)
  • Úvod (9)

Kapitola 1. Mozek robota LEGO MINDSTORMS EV3 (13)

  • 1.1. Programovatelná kostka LEGO MINDSTORMS EV3 (14)
  • 1.2. Firmware kostky EV3 (19)
  • 1.3. Demo analýza (24)
  • 1.4. Programování pomocí programu Brick (29)
  • 1.5. Zvuky a ovládání zděné klávesnice EV3 (41)

Kapitola 2. Začneme programovat v aplikaci LEGO MINDSTORMS EV3 (49)

  • 2.1. Instalace aplikace LEGO MINDSTORMS Home Edition (50)
  • 2.2. První spuštění aplikace LEGO MINDSTORMS Home Edition (54)
  • 2.3. Propojení kostky EV3 s aplikací LEGO MINDSTORMS (60)
    • 2.3.1. USB připojení (60)
    • 2.3.2. Bluetooth připojení (62)
    • 2.3.3. Bezdrátové připojení Wi-Fi (65)
  • 2.4. Aktualizace firmwaru EV3 Cube (69)
  • 2.5. Prohlížeč paměti EV3 Cube (74)
  • 2.6. Import programů z kostky EV3 do aplikace LEGO MINDSTORMS (80)
  • 2.7. Úpravy programu v aplikaci LEGO MINDSTORMS EV3 (83)
  • 2.8. Hello World, klasický úkol pro začínajícího programátora (91)
  • 2.9. Komentáře a tvorba programové dokumentace (100)

Kapitola 3. Základní datové operace 105

  • 3.1. Datové typy v programech pro kostku EV3 106
  • 3.2. Ukládání a přenos dat v programech (109)
    • 3.2.1. Proměnné (109)
    • 3.2.2. Pevné (117)
  • 3.3. Zpracování dat a matematické výpočty (120)
  • 3.4. Pokyny pro spuštění programu (131)
  • 3.5. Porovnání dat a logických operací 139
  • 3.6. Pole operace
  • 3.7. Práce s textovými soubory 154
  • 3.8. Podprogramy. Vytváření vlastních bloků
  • 3.9. Multithreading v robotických programech

Kapitola 4. LEGO MINDSTORMS EV3 Motory a senzory (173)

  • 4.1. Motory v sadách LEGO MINDSTORMS EV3 (174)
  • 4.2. Motor jako hlídač rychlosti (187)
  • 4.3. Ovládání dvojice motorů (197)
    • 4.3.1. Rovná jízda (198)
    • 4.3.2. Rotace vozidla v klidu (204)
    • 4.3.3. Jízda v kruhovém oblouku (207)
  • 4.4. Dotykový senzor (212)
  • 4.5. Hodiny a časování kostek EV3 (220)
  • 4.6. Ultrazvukový snímač vzdálenosti (227)
  • 4.7. Gyroskop (235)
  • 4.8. Měření intenzity světla a rozpoznávání barev (240)
  • 4.9. Dálkový ovladač a detektor infračerveného záření (251)

Kapitola 5. Programování vybraných struktur robotů (267)

  • 5.1. Spolupráce řetězu spojených kostek EV3 (268)
  • 5.2. Bluetooth komunikace mezi kostkami EV3 (271)
  • 5.3. Programování vybraných robotů (283)
    • 5.3.1. Robotické rameno H25 (283)
    • 5.3.2. Robot Puppy (295)
    • 5.3.3. Znap Robot (306)

Kapitola 6. Stavíme vlastní díla (321)

  • 6.1. Bee-Bot - robot pro učení programování pro děti (322)
  • 6.2. LEGO Robot & Turtle Graphics (334)
  • 6.3. Elmer a Elsie - design inspirovaný prvními roboty (344)

Dodatek A Obrázky z LEGO MINDSTORMS EV3 Home Edition Zdroje aplikací (353)

Dodatek B Úpravy obrázků pro kostku EV3 (359)

Dodatek C Editor zvuku a zvukové soubory v prostředcích aplikace

Dodatek D Programování hudby z notového záznamu (373)

Dodatek E Kreslení geometrických obrázků 387

Dodatek F Matematický základ pro řízení vozidla jedoucího po kruhové dráze (393)

Příloha G Konstrukce

  • G.1. Robotický design LEGO Bee-Bot (402)
  • G.2. Design držáku pera (404)
  • G.3. Montáž senzorů (405)

Dodatek H Odpovědi na úkoly 407

Lego Mindstorms - živé cihly

LEGO kostky si získaly oblibu hlavně díky široké tematické nabídce sad pro stavbu různých předmětů, jako jsou budovy, vozidla nebo roboti. Slavná série Lego Technic, skládající se převážně z mechanizovaných modelů vozidel a robotů, dala vzniknout sérii programovatelných robotů, známých jako Lego Mindstorms. Tato série se objevila na trhu koncem 90. let a mezi nadšenci robotiky udělala skutečnou senzaci.

O autorovi

Autor knihy s názvem "Lego Mindstorms EV3." Programování robotů “je Wiesław Rychlicki - učitel matematiky a informatiky z povolání. Wiesław Rychlicki má rozsáhlé zkušenosti v oblasti programovacích jazyků na nízké a vysoké úrovni, jako jsou Assembler, C, Pascal, JavaScript a PHP. Autor již řadu let vede kurzy související s programováním a praktickými aplikacemi matematiky.

Kniha - autor Wiesław Rychlicki
Kniha - ISBN 978-83-283-2200-4
Kniha - vazba měkký
Kniha - vydavatel Helion
Šířka balení 0.001 cm
Výška balení 0.001 cm
Hloubka balení 0.001 cm
Váha balení 0.001 kg

Buďte první, kdo se zeptá na tento produkt!

Zákazníci, kteří koupili tento produkt, koupili také:

Produkty ze stejné kategorie: